شهردار تبریز:
شهردار تبریز حل معضل حاشیه‌نشینی را نیازمند تغییرات اساسی در قوانین کلی کشور دانست و گفت: با این وجود سعی داریم از قوانین موجود به نحو احسن استفاده کرده و در مدت مسئولیت خود بخشی از این مشکل را برطرف سازیم.
کد خبر: ۸۵۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 19 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین‌باهر صبح امروز در حاشیه جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز که با موضوع حاشیه‌نشینی برگزار شد، با بیان اینکه در پی حل مشکل حاشیه نشینی در سطح کلان کشوری هستیم، افزود: قوانین و بخشنامه‌های موجود در کل کشور موجب شده گام‌های اساسی در ساماندهی حاشیه نشینی برداشته نشود، از این رو در پی تدوین تعدادی بخشنامه و قوانین از طریق نمایندگان محترم مجلس هستیم تا به صورت مصوبه مجلس و دستورالعمل هیات وزیران ابلاغ شود.

ایرج شهین‌باهر برداشتن گام بزرگ در رفع حاشیه نشینی را با با بخشنامه‌ها، قوانین و اختیارات استانی ناممکن دانست و گفت: هر چند شهرداری تبریز وظیفه اصلی ساخت و ساز را بر عهده ندارد ولی از محل منابع خود در حال احداث یک هزار واحد در شمال تبریز و شهرک اندیشه است.

شهردار تبریز تصریح کرد: تلاش ما آماده سازی واحدهایی در راستای جابجایی و ساماندهی ساکنین این بافت های حاشیه نشین است.

او از وجود ۱۰۰ هزار واحد مسکن حاشیه‌نشین و بدمسکن در بافت حاشیه نشین تبریز خبر داد و گفت: تا زمانی که ۱۰۰ هزار واحد در بافت حاشیه نشین نوسازی و احداث نشود، کماکان با معضل حاشیه نشینی مواجه هستیم.

ایرج شهین‌باهر با تاکید بر لزوم مشارکت و پای کار آمدن دولت در رفع این مشکل، تصریح کرد: سیاست‌های شورای شهر و اراده شهرداری تبریز برای حل این مشکل کافی نیست و نیازمند تغییراتی در قوانین دولتی هستیم به گونه‌ای که دولت پای کار بیاید و بتوانیم از این منابع استفاده کرده و به صورت حجیم و اساسی بحث حاشیه نشینی را حل کنیم.

شهردار تبریز از اجرای ۵ کیلومتر پله گذاری در مناطق حاشیه نشین خبر داد و افزود: در هر حال شهروندانی در این مناطق زندگی می‌کنند و ما به کرامت انسانی اعتقاد داشته و تلاش داریم این شهروندان حداقل به راحتی رفت و آمد کنند.

او با بیان اینکه این اقدامات مسکن بوده و درمان اساسی نیست، گفت: حال که نمی‌توانیم به طور اساسی مشکل حاشیه نشینی را برطرف سازیم، حداقل می توان وضع موجود را برای زندگی آسوده تر مطلوب کرد.

ایرج شهین‌باهر در پایان خاطرنشان کرد: پس از سالها تجربه در حوزه شهرسازی معتقدم برای رفع حاشیه نشینی، نیازمند تغییر در قوانین موجود و ایجاد ارزش افزوده در این مناطق هستیم و کاری کنیم که سرمایه گذاری‌های کلان در آن ها صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار