کد خبر: ۸۵۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 21 May 2020

 رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی تشریح برنامه‌های روز قدس، گفت: هنرمندان تبریزی همنوای تمامی آزادی خواهان جهان انزجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل با تولید آثار هنری نشان می‌دهند.

سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس توسط رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: همه ساله این روز توسط مسلمان و آزادی‌خواهان جهان گرامی داشته می‌شود و باید تلاش کرد تا از ظرفیت جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان برای آزادی قدس و فلسطین استفاده شده و مراقب باشیم تا اهمیت این مسئله فراموش نشود.

وی افزود: باید مردم جهان نسبت به این مسئله آگاهی و شناخت بیشتری پیدا کرده و پای کار آیند که این مهم، توسط ابزاری به نام هنر امکان پذیر است.

وی با اشاره به تاثیری که گرامیداشت روز قدس در جهان گذاشته بیان کرد: امروز انسان‌های زیادی در سطح جهان برای آزادی قدس و فلسطین در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند که هنرمندان تبریزی نیز همنوا با تمامی آزادی خواهان جهان انزجار خود را از رژیم کودک‌کش اسرائیل با تولید آثار هنری نشان می‌دهند.

بلاغی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور تشریح کرد: در این شرایط به جهت حفظ سلامت عموم جامعه امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس وجود ندارد، اما با این حال حوزه هنری استان به صورت مجازی ویژه برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان شرقی به مناسبت نکوداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: برگزاری آیین شب خاطره 21 با عنوان «الی بیت القدس» به مناسبت روز قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر با همکاری واحدهای ادبیات پایداری و روابط عمومی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: تولید و انتشار مجموعه پوسترهای روز قدس توسط هنرمندان استان و برگزاری گالری مجازی از مجموعه آثار کارگاه بین المللی گرافیک عوده القرن از دیگر برنامه حوزه هنری استان در روز قدس است.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه از تولید و انتشار سرود «سلام بر قدس» توسط حوزه هنری استان خبر داد و گفت: این سرود توسط گروه سرود ندای بشارت به سرپرستی مهدی حسنی به دو زبان عربی و فارسی تولید شده که این سرود به مناسبت نکوداشت روز قدس رونمایی و منتشر می‌شود.

وی همچنین به برگزاری پویش شعر و متن ادبی فلسطین آزاد اشاره کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور، پویش «فلسطین آزاد» به منظور پاسداشت سال‌ها مبارزه و شهادت مردم مظلوم فلسطین برای رهایی قدس شریف از چنگ اسرائیل غاصب به همت جمعی از شاعران و نویسندگان راه‌اندازی شده است که در این پویش، شاعران آذربایجان‌شرقی آثار ادبی خود را به «زبان‌های ترکی و فارسی» در قالب «ویدیو سلفی» تولید کرده و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، وی همچنین به برپایی پویش استانی تغییر عکس پروفایل «به روز فتح» اثر مهدی هادی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار