امام جمعه تبریز گفت: نماز عید فطر بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی برگزار نمی‌شود
کد خبر: ۸۵۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 23 May 2020

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تأکید بر اینکه سلامتی مردم از همه چیز مهم‌تر است، اظهار داشت: نماز عید فطر در محل‌هایی مانند مصلا که امکان تجمع زیاد است، برگزار نمی‌شود و به‌خاطر شرایط کرونا مراسم فقط در مساجد برگزار می‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در مناطقی که وضعیت سفید باشد با استفاده از یک چهارم ظرفیت مساجد برگزاری نماز عید فطر بلامانع است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر این در مساجدی که امکان برگزاری نماز عید فطر وجود دارد که هیات امناء، پایگاه مقاومت، انجمن اسلامی و روحانیت به توافق برسند که مسجد شرایط برگزاری این فریضه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

آل‌هاشم در ادامه با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر شرایط تحقق این عید بزرگ در وجود انسان‌ها را این‌گونه توصیف کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای شروع سیر و سلوک خوش ‏اخلاقی است و اگر می‏‌خواهیم ببینیم که ضیافت الله در وجود ما محقق شده، باید جانمان را به نسخه طبیب عالم عرضه نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برای شروع سیر و سلوک حُسن خلق، از خانواده باید شروع کرد، گفت: علمای شیعه مانند علامه طباطبایی به‌عنوان ریاضت و ذکر مخصوص به شاگردانشان می‌‏گفتند که بهترین ریاضت شما اخلاق خوب با همسر در خانواده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :