جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست سیدرضا تقوی آغاز به کار کرد. انتخاب اعضای هیأت رئیسه دائم مجلس شورای اسلامی و گزارش شعب 15 گانه درباره انتخاب اعضای هیأت رئیسه آن ها و اعضای کمیسیون تحقیق و کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 28 May 2020

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست سیدرضا تقوی آغاز به کار کرد.

به گزارش تابناک تبریز، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز ( پنجشنبه، 8 خرداد) رأس ساعت 8 و 5 دقیقه به ریاست سیدرضا تقوی رئیس سنی و با حضور 220 نفر از منتخبین مجلس آغاز شد.

گزارش لحظه به لحظه از جلسه امروز را در یر بخوانید:

قاضی‌زاده و نیکزاد نواب اول و دوم هیأت رئیسه مجلس یازدهم شدند

میرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ۲۰۸ رأی و علی نیکزاد با ۱۹۶ رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه مجلس یازدهم انتخاب شدند


اسامی نامزدهای عضویت به عنوان ناظر هیات رئیسه مجلس مشخص شد

روح الله نجابت عضو هیات رئیسه سنی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 8 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی اسامی نامزدهای عضویت به عنوان ناظر در هیات رئیسه را به شرح زیر قرائت کرد:

1- محسن پیرهادی

2- حسین حسین زاده

3- علی رضایی

4- علیرضا سلیمی

5- محمدحسین فرهنگی

6- غلامعلی کوهساری

7- غلامرضا نوری.


قالیباف با 230 رای رئیس مجلس یازدهم شد

محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران با ۲۳۰ رای رئیس مجلس یازدهم شد.

دو کاندیدای دیگر ریاست مجلس، مصطفی آقامیرسلیم منتخب تهران ۱۲ رای و فریدون عباسی منتخب کازرون نیز ۱۸ رای، کسب کردند.

روز گذشته فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم، قالیباف را به عنوان کاندیدای نهایی این فراکسیون اعلام کرد.سایر کاندیداها حمیدرضا حاجی بابایی، مصطفی میرسلیم و حسن نوروزی بودند.


رئیس سنی مجلس: مجلس یازدهم مجلس تراز اسلامی را به نمایش بگذارد

سیدرضا تقوی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس در نشست علنی امروز ( پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تأکید بر مفاد سوگندنامه‌ای که نمایندگان قرائت کرده‌اند، گفت: سوگندنامه باید تذکری برای نمایندگان باشد و هر روز آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و به آن متعهد باشند و خود را با مفاهیم این متن قوی، عجین کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه متن سوگندنامه بر اساس اصل 67 قانون اساسی است، اظهار داشت: ما نمایندگان در مراسم افتتاحیه تعهد دادیم و کار سنگینی را بر عهده گرفتیم که همانا پاسداری از حریم اسلام و نگهداری از آرمان‌های اسلامی است.

وی افزود: همچنین نگهبانی از مبانی جمهوری اسلامی، پاسداری از ودیعه ملت، رعایت امانت و تقسیم وظایف، دفاع از قانون اساسی، پایبندی به استقلال و اعتلای کشور، حفظ حقوق ملت، پایبندی به خدمت به مردم و مد نظر قرار دادن استقلال کشور و تأمین مصالح از جمله مواردی است که ما نمایندگان باید بر اساس سوگندنامه به آن توجه کنیم.

تقوی در ادامه با بیان اینکه ما به خداوند سوگند یاد کردیم تا به مفاد سوگندنامه وفادار باشیم، عنوان کرد: اگر به این موارد توجه کنیم ضعف‌های کشور برطرف می‌شود، همچنین باید مجلس تراز اسلامی را به نمایش بگذاریم که شاخصه‌های آن ارزشگرایی و انقلابی بودن، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی و توجه به مشکلات معیشتی و محرومیت زدایی است.

رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس یازدهم، انتخابات هیأت رئیسه مجلس را مسابقه‌ای برای خدمت دانست و افزود: ما برای خدمت کردن باید از خودمان شروع کنیم و بدانیم افرادی که از طریق هیأت رئیسه خدمت می کنند وظیفه سنگینی بر عهده خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :