رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هم اکنون نیازمند اهدای خون در تمامی گروه‌های خونی و به ویژه از طرف بهبود یافتگان کرونا هستیم
کد خبر: ۸۵۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲ 29 May 2020

محمد حسین صومی در گفت‌وگوی خبری در ساعت ۲۳ پنجشنبه، اظهار کرد: اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما بوده و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

وی افزود: کسانی که در اسفند ماه یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده‌ و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای پلاسما و خون، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبود سریع کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و تمام نشده است، اضافه کرد: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هر فردی مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اداره، بخش و واحد خودش بوده و کارشناسان بهداشت محیط نیز بر این امر نظارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و بستن راه‌های هوایی در جاهای پر خطر و شلوغ و پرتردد است.

صومی با تاکید بر ضرورت حفظ فاصله و رعایت اصول بهداشتی در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی افزود: همچنان تاکید داریم تا دورهمی‌ها به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار خودشان باید رعایت کرده و هر فردی که احساس می‌کند حتی اگر کمترین علامت را دارد، در دورهمی‌ها حاضر نشود.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۷۷ نفر در استان زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

وی به کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: قبلا تعداد بستری‌ها در روز ۱۵۰ الی ۱۸۰ نفر بود که امروز تعداد مجموع بستری‌ها در استان ۸۰ نفر بوده و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته و در روز به طور متوسط سه فوتی داریم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتدای شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، تعداد کل مبتلایان در این استان ۸۸۲۰ نفر و تعداد فوتی‌ها ۵۶۷ نفر اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز، مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر آلوده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار