مالک باشگاه تراکتور گفت: ما در حسرت جام‌های فلزی نیستیم؛ چرا که سه بار به عناوین مختلف جام را از ما گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۵۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 29 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا زنوزی مطلق درابتدا شهادت مرزبانان ایران را تسلیت گفت و اظهار داشت: شهادت سه مرزبان کشورمان را که در دفاع از مرزها و محافظت از کشور، به درجه رفیع شهادت نایل شدند و ترک زبان هم بودند، به مردم عزیز کشورمان، به‌ویژه ترک زبانان تسلیت عرض می‌کنم. بنده هوادار تیم‌های تبریزی به ویژه تیم‌های تراکتور و ماشین سازی هستم. مالک اصلی، شرکت‌هایی هستند که این دو باشگاه در زیر مجموعه‌شان قرار دارند. من خودم هوادار این دو باشگاه هستم و به عنوان نماینده هواداران با شما و سایر رسانه‌ها صحبت می‌کنم.

وی در خصوص نامه‌ی انصراف چهار باشگاه خصوصی لیگ‌برتر، گفت: این نامه را چهار باشگاه نوشته و مدیران عامل آن ها امضا کرده‌اند و مشکلی نداشته و روی موضع خود پافشاری می‌کنیم.

زنوزی با اشاره به شرایط مالی این دو باشگاه خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که تراکتور و ماشین‌سازی مشکل مالی دارند که این موضوع کذب است. ساسان انصاری طی مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌ها، اعلام کرده که ما بیشترین درصد پرداختی را در بین تمامی باشگاه‌ها داشته‌ایم که جواب یکسری رسانه‌هاست. بنده با هیات مدیره دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی صحبت می‌کنم که حتی در صورت عدم برگزاری بازی‌ها، پول بازیکنان و کادر را به صورت صد درصدی پرداخت خواهیم کرد و مشکلی از این بابت نداریم.

وی توضیح داد: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ موضوعاتی را مطرح می‌کنند که بازیکنان نسبت به دریافت حق و حقوق خود در صورت عدم برگزاری بازی‌ها، نگران باشند؛ ولی من اعلام می‌کنم که پول دو باشگاه را تمام و کمال پرداخت خواهیم کرد. به خاطر اینکه خودشان پولشان را از اسپانسر دریافت کنند، باشگاه‌ها را به دردسر می‌اندازند و چنین حرف‌هایی مطرح می‌کنند تا بازیکنان به برگزاری مسابقات عکس العملی نشان ندهند.

مالک باشگاه تراکتور در رابطه با دلایلش برای تعطیلی مسابقات لیگ‌برتر، تاکید کرد: بنده به‌خاطر اینکه سلامت بازیکنان و خانواده‌هایشان مطرح است، می‌گویم که مسابقات برگزار نشود. ما زمانی که روزانه ۴۰۰ کرونایی داشتیم، مسابقات را تعطیل کردیم، ولی اکنون روزانه نزدیک به ۳۰۰۰ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند. تراکتور سه بار مستحق دریافت جام قهرمانی لیگ برتر بود که هر بار به عناوین مختلف جام را از دست تراکتور گرفته‌اند. هنوز جمعه سیاه از یاد هواداران تراکتور نرفته است. فراموش نکرده‌ایم که چه بلایی سر این تیم آوردند، ما و هوادارانمان دنبال جام فلزی نیستیم، هواداران ما به‌خاطر عشق و علاقه‌شان طرفدار تراکتور هستند.

زنوزی با بیان اینکه ما همه چیزمان به همه چیزمان می‌خورد، مطرح کرد: اسم لیگ برتر را از انگلستان برداشته‌ایم ولی سیستم آن را از مالدیو! باید اسم یکی از برنامه‌های صدا و سیما، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و ... را یک تیم خاص بگذارند. من به عنوان یک هوادار می‌گویم که ۱۵ تیم مخالف برگزاری بازی هستند، چرا از مدیران باشگاه ها استعلام نمی‌کنند؟ این‌ها انگلیس، اسپانیا و آلمان را مثال می‌زنند؛ این در حالیست که انگلیس حدود دو هزار میلیارد و ۲۵۰ میلیون یورو و اسپانیا ۱۸۰۰ میلیارد یورو از طریق حق پخش تلویزیونی درآمد دارند، ما را با چه کسی مقایسه می‌کنند؟

مالک باشگاه تراکتور با اشاره به شرایط بحرانی در برخی از استانها گفت: وضعیت خوزستان و مشهد قرمز است و همه مخالف برگزاری مسابقات هستند، ولی به خاطر اینکه مدیران سایر باشگاه‌ها فرمان‌بردار هستند، نمی‌توانند همچون ما انصراف دهند. ما برده که نیستیم، فدراسیون و سازمان لیگ نماینده باشگاه‌ها هستند و باید نظر باشگاه ها را هم بگیرند. تراکتور، ماشین‌سازی و نساجی می‌توانند با پرواز چارتر سفر کنند، ولی سایر تیم‌ها نمی‌توانند.

وی از مکاتبه با فیفا خبر داد و تاکید کرد: ما چهار باشگاه در حال مکاتبه با فیفا هستیم و اسناد مصاحبه‌های ۱۵ تیم را به فیفا ارسال می‌کنیم. فدراسیون فوتبال انگلیس اعلام کرده که تنها با مجوز تمامی ۲۰ باشگاه، لیگ را شروع خواهند کرد. اینجا چطور است؟ حرف ما را حساب می‌کنند؟ تیم‌های ما وابسته هستند و در صورت مخالفت، مدیرشان عوض می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه هزینه فوتبال را در ایران باشگاه‌ها پرداخت می‌کنند، گفت: هزینه‌ی فوتبال را ما پرداخت می‌کنیم، ولی سود آن به جیب چند شرکت جانبی که توسط برخی پسران مسئولان فوتبالی به نام دیگران ایجاد شده‌اند، می‌رود. آن افراد برای برگزاری لیگ برتر فشار می‌آورند، همه این موضوع را می‌دانند. این افراد یکسری رسانه‌ها را در اختیار دارند و با برخی کارهای دیگر فشار می‌آورند تا لیگ برگزار شده و این افراد پول به جیب بزنند، ۱۶ تیم لیگ برتری و‌ ۱۸ تیم دسته اولی هزینه می‌کنند ولی این افراد سود می‌برند و برخی رسانه‌ها آگاهانه یا غیرآگاهانه از آنان حمایت می‌کنند. حتی تیم‌های تهرانی هم از این موضوع ضرر می‌کنند، من نوکر هوادارانشان هستم، ولی از من دلگیر نباشند؛ چرا که سرشان کلاه می‌رود، اگر باشگاه‌ها خصوصی شوند، مالک اجازه نمی‌دهد که عده‌ای چنین سود کنند.

مالک تراکتور با تاکید بر اینکه بحث من جام نیست، بیان کرد: سه بار جام را از دستمان گرفته‌اند، حرفی نزده‌ایم، جمعه سیاه از یادمان نمی‌رود، اگر دنبال این مسائل بودیم، یکسری کارها انجام می‌دادیم تا جام را به دست بگیریم، ترک‌ها جوان‌مردی دارند و نباید به شعور و جوان‌مردی ترک‌ها توهین شود و هیچ موقع سراغ این کارها نمی‌رویم.

زنوزی خاطرنشان کرد: سازمان لیگ از موضوع اسپانسر چقدر پول گرفته است؟ چرا اعلام نمی‌کنند؟ فدراسیون فوتبال هر موقع که نیاز باشد، می‌گویند ما نهاد غیردولتی و وابسته به فیفا هستیم و پشت فیفا قایم می‌شوند و هر موقع که نیاز باشد، می‌گویند تکلیف شده تا بازی‌ها را برگزار کنیم، مگر نمی گویید مستقل هستیم؟ وقتی منافع برخی مدیران به خطر می‌افتد، پشت فیفا قائم می‌شوند و برعکس این موضوع هم وجود دارد و پشت پرده اعلام می‌کنند که به ما تکلیف شده تا لیگ برتر برگزار شود.

وی اضافه کرد: این درآمدها برای فدراسیون فوتبال بسیار اندک است، این پول کجا هزینه شده است؟ من هزینه کنم و شما هم هر طور که دوست دارید مدیریت کنید؟ به قول آقای حمیداوی ۳۰۰ میلیون می‌دهند و ۴۰۰ میلیون پول فحش می‌گیرند، آیا عدالت فوتبال در کشورمان جاری است؟ من از بازی دوم دور برگشت مسابقات متوجه شدم که امسال لیگ ما به کدام سمت می‌رود، هواداران ما دنبال حیثیت خودشان هستند نه جام فلزی. من هم به عنوان هوادار می‌گویم که فوتبال فدای تیم!
هواداران نوشته‌اند که به ما قول بده که در صورت سقوط به دسته یک، تیم را ول نکن.

مالک باشگاه تراکتور با اشاره به واکنش فدراسیون تاکید کرد: من را با کمیته‌ی انضباطی تهدید می‌کنند، وقتی جام را از دست ما گرفتید، چه اتفاقی افتاد که اکنون با حضورم در کمیته انضباطی اتفاقی رخ دهد. باشگاه را به یک دسته پایین‌تر بفرستند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ما دنبال این چیزها نیستیم. عشق هواداران ما مسائل دیگری است. می‌دانم از فردا یکسری رسانه‌ها شروع به کوبیدن من می‌کنند، مثلا عنوان کرده‌اند که چرا کارخانجات را تعطیل نکرده‌ام، ولی من یک‌و‌نیم ماه کارخانه‌هایم را تعطیل کرده و حق و حقوق همه را داده‌ام، سوالم اینجاست که مگر در کارخانه‌ها، کارکنان با هم تماس و برخورد فیزیکی دارند؟ هواپیمایی آتا سه‌ماه است تحت‌تاثیر محدودیت‌های کروناست. مگر کارخانه قابل قیاس با فوتبال است؟ این چه استدلالی است؟ 

وی که با برنامه ۴.۴.۲ رادیو جوان گفت‌و‌گو می کرد، با اشاره به حضورش در روسیه، گفت: به دلیل محدویت‌های پروازی در روسیه هستم و حتی اجازه پروازهای خودمان را نمی‌دهند که در فضای مجازی شایعاتی در این خصوص ساخته‌اند. مانده‌ایم که با چه کسانی بجنگیم، اکثرشان نمی‌دانند چرا این کارها را می‌کنند و کسانی که این موضوعات را به برخی رسانه‌ها القا می‌کنند، چه اهدافی دارند. من از این تریبون رسمی اعلام می‌کنم که هیچ‌گونه بدهی بانکی هم ندارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار