مالک باشگاه تراکتور گفت: پایبند به نامه‌ مشترک چهار باشگاه هستیم و مخالف برگزاری لیگ هستیم.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 30 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا زنوزی مطلق اظهار داشت: ساختار لیگ ما از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با ساختار لیگ‌های آلمان، انگلیس، فرانسه و اسپانیا یکسان نیست. کسانی که درگیر فوتبال هستند را نباید با یک بیماری که معلوم نیست آخر و عاقبتش چه چیزی می‌شود، درگیر کنیم.

وی در خصوص نامه‌ی مشترک چهار باشگاه به وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: چهار باشگاه خصوصی لیگ برتر که این نامه را امضا کرده‌اند، دستشان به دهنشان می‌رسد؛ ولی حرفمان به‌خاطر تمامی هموطنان و جوانانی است که در این کشور فوتبال بازی می‌کنند و درگیر فوتبال هستند و به همین دلیل، با برگزاری مسابقات مخالفت می‌کنیم.

زنوزی با تأکید بر اینکه چهار باشگاه تراکتور، ماشین‌سازی، شهر خودرو و نساجی می‌توانند هزینه تیم‌هایشان را پرداخت کنند، مطرح کرد: تیم یک شهر دور افتاده در دسته یک از نظر امکانات، هتل و هواپیما نمی‌توانند از نظر سخت افزاری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ آنان هم هموطن ما هستند.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص اینکه جام جهانی در پیش است، گفت: رقابت‌های المپیک فعلاً تعلیق شده و برگزاری جام جهانی هم هنوز مشخص نشده است. چنین استدلال‌هایی خوب نیست، مثلاً فوتبال را با کارخانجاتی که دو ماه و نیم است فعالیتشان متوقف شده و یا ایرلاین‌هایی که چهار ماه است تعطیل شده‌اند، مقایسه می‌کنند.

زنوزی با بیان اینکه صنعت فوتبال هنوز در ایران بازدهی ندارد، گفت: شرکت‌هایی در حاشیه فوتبال ایران ایجاد شده‌اند که سود و درآمد بیشتری نسبت به باشگاه‌ها دارند.

مالک تراکتور با تأکید بر اینکه درآمد باشگاه های اروپایی را باشگاه‌های ایرانی ندارند، اظهار داشت: من پیشنهاد می‌کنم که طی بررسی‌های لازم، مشخص کنند که کدام باشگاه‌ها می‌توانند مسائل سخت‌افزاری و مورد نیاز برای عملیاتی کردن پروتکل‌ها را اجرا کنند؛ چرا که برخی از باشگاه‌های شهرستانی اصلاً نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور کامل اجرا کنند.

زنوزی در خصوص برخی فشارها برای برگزاری بازی‌ها، گفت: یکسری شرکت‌ها که از حاشیه‌‌ی فوتبال امرار معاش می‌کنند، با لابی‌ها و رسانه‌هایشان برای برگزاری مسابقات فشار می‌آورند. معتقدم فوتبال نیاز مبرم مردم نیست و بیشتر به عنوان یک تفریح مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه فوتبال ما هنوز به صنعت تبدیل نشده است، بیان کرد: ما فقط اسم لیگ‌برترمان را از انگلیس برداشته‌‌ایم، نه سیستم آن را؛ چه کسی هزینه و درآمدهای فدراسیون فوتبال را حسابرسی کرده و آن را کنترل می‌کند؟ فراموش نکنیم که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نماینده باشگاه‌ها هستند نه ما نماینده آنان! هر موقع منافع آقایان لطمه می‌خورد، پشت فیفا قایم می‌شوند و هر موقع هم که نیاز باشد، از اهداف ملی صحبت می‌کنند. مثلاً گاهاً در مقابل برخی قوانین کشوری می‌گویند که "ما نهاد غیردولتی هستیم و اگر این کار را انجام دهیم، از سوی فیفا تعلیق می‌شویم".

زنوزی در رابطه با نامه چهار باشگاه خصوصی به وزیر ورزش، گفت: هر چهار باشگاه روی تمامی موارد این بیانیه پافشاری می‌کنند و پای آن چیزی که نوشته‌ایم، هستیم و تأکید می‌کنم که مشکلی از بابت مسائل مالی و اجرای پروتکل‌ها هم نداریم، اما فراموش نکنیم که تعدادی از باشگاه‌های شهرستانی لیگ یک نمی‌توانند این پروتکل را اجرا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار