معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هر چند تعداد فوتی‌ها و بستری‌های بیماری کاهش یافته است، اما با توجه به افزایش موارد مثبت، نگران افزایش بستری‌های کرونا در روزهای آتی هستیم.
کد خبر: ۸۵۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 30 May 2020

به گزارش تابناک تبریز،عباسعلی درستی در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: هر روز حدود 100 مورد کرونا مثبت در استان داریم و ممکن است تعداد بستری‌ها و بیماران از ظرفیت سیستم بهداشت و درمان فراتر باشد و منجر به فاجعه در استانمان شود.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که کرونا شوخی بردار نیست و اگر هوشمندانه عمل نکنیم، بیماری با سرعت بیشتری انتشار می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: کرونا در کشور ما هم مانند دیگر کشورها هنوز تمام نشده است و ادامه دارد و اگر مردم پروتکلهای بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت نکنند، بیماری دوباره گسترش پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: اکثر مردم در آذربایجان شرقی به هشدارها توجه کرده و موارد مورد تاکید را رعایت می‌کنند، اما عده کمی با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی در جمع‌ها حاضر شده و به بهداشت فردی اهمیتی نمی‌دهند.

وی بیان کرد: در برخی موارد مانند مراجعه به نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و جاهای دیگر اصول بهداشتی و فاصله مورد تاکید از سوی مردم رعایت نشده و از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی، افزایش گردشگران را از دیگر علل احتمالی افزایش آمار مبتلایان به کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به طولانی بودن زمان شیوع کرونا نمی‌توان فعالیت‌های اجتماعی را تعطیل کرد، از این رو برای ادامه فعالیت‌ها باید اصول بهداشتی را رعایت و هوشمندانه عمل کنیم و از شستن دست‌هایمان خسته نشویم.

درستی در ادامه با اشاره به بازگشت ساعات کار ادارات به حالت عادی، اظهار کرد: هم کارمندان و هم مراجعان همگی به موظف به استفاده از ماسک هستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: آبدارخانه ادارات تعطیل هستند و مدیران هم باید در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار