مشاور پیشین روحانی می‌گوید: رئیس ‌دولت سیزدهم یک اصولگراست.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 31 May 2020

«اکبر ترکان» عضو ارشد حزب روحانی و مشاور سابق او در گفت‌وگو با تابناک، درباره انتخابات 1400 و پیروز احتمالی این انتخابات اظهار کرد: من معتقدم که 1400 هم مثل انتخابات اخیر مجلس خواهد شد. چون در انتخابات دوره یازدهم مجلس کاندیدایی که از لحاظ فکری به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر بودند تأیید صلاحیت نشدند. بنابر این در نتیجه رقابت فقط بین اصولگرایان بود. لذا آنها در رقابت فرصت نداشتند چون نامزدهای آنها عموماً رد صلاحیت شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از 1400 هم همین پیش‌بینی را می‌کنید، تصریح کرد: من معتقدم الان مشی شورای نگهبان این است که در واقع خودش انتخاب می‌کند و بعد از مردم تأییدیه می‌گیرد. این نمایندگانی که در مجلس حضور دارند انتخاب شورای نگهبان هستند و مردم فقط این انتخاب را تأیید کردند و رقابت به معنای عادی و متعارف نبوده است.

خبرنگار تابناک در رد ادعای ترکان می‌گوید: «آقای روحانی و آقای عارف در سال 92 حضور داشتند و در سال 96 آقای جهانگیری و آقای هاشمی‌طبا به همراه آقای روحانی از جناح اصلاح‌طلب به رقابت پرداختند، بنابر این به نظر می‌رسد اکنون بزرگ‌ترین مشکل اصلاح‌طلبان همان سرمایه ‌اجتماعی باشد.» ترکان بدون پرداختن به این واقعیت گفت: من معتقدم که انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با همان سبک و سیاق انتخابات اسفند ماه 98 خواهد بود و تفاوتی نخواهد داشت.

ترکان در پاسخ به این سؤال که منظورتان از اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با همان سبک و سیاق انتخابات اسفند ماه 98 خواهد بود، چیست؟ خاطرنشان کرد: منظورم این است که پیروز این انتخابات هم اصولگرایان هستند و از هم اکنون می‌توانم بگویم که ریاست‌جمهوری سیزدهم به اصولگرایان خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار