رضا شیوا در گفتگو با تسنیم، در خصوص تعیین دستورالعمل قیمت خودروهای غیر مشمول قیمت گذاری که اخیرا در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است اظهار داشت: بعد از تعیین دستورالعمل خودروهای مشمول قیمت گذاری، شورا به موضوع قیمت خودروهای غیر مشمول ورود و در نهایت دستورالعمل آنها را نیز تعیین کرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی جزئیاتی از این خودروها برای بررسی تورم بخشی آنها در اختیار نداشت افزود: بر همین اساس شورای رقابت مجبور شد خود به محاسبه نرخ تورم ارزی این خودروها بپردازد. 

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه در محاسبات انجام شده ملاک ما قیمت 97 سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود تصریح کرد: در نهایت توانستیم دستورالعمل قیمت گذاری جدید خودروهای پژو پارس اتوماتیک تیوفایو، هایما S5 و S7 ، سورن بنزینی، پژو 207 دنده ای و اتوماتیک، دنا و دنا پلاس را تعیین کنیم.

به گفته شیوا بر اساس دستورالعمل جدید متوسط افزایش قیمت این خودروها 23 درصد بوده است به نحوی که برخی از این خودروها 4 و برخی تا 48 درصد متناسب با تورم ارزی امکان افزایش قیمت را پیدا کرده اند.

وی در ادامه صحبت های خود با اعلام اینکه اجرای این دستورالعمل از طریق ستاد تنظیم بازار به خودروسازان ابلاغ خواهد شد گفت: خودروساز خود مجاز است که این افزایش قیمت ها را در محصولات خود به صورت متوسط اعمال کند.

وی در خصوص سایر خودروها از جمله محصولات شرکت سایپا گفت: خودروهای غیرمشمول قیمت گذاری شرکت سایپا کوئیک و شاهین هستند که به محض بررسی تورم ارزی آنها دستورالعمل قیمت گذاری این تعداد از خودروها نیز اعلام خواهد شد. علاوه بر این شورای رقابت به مرور به حوزه سایر خودروهای غیر مشمول نیز ورود پیدا کرده و دستورالعمل آنها را نیز تعیین خواهد کرد.