رئیس دانشگاه تبریز تشریح کرد؛
رئیس دانشگاه تبریز، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های آذربایجان شرقی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 31 May 2020

دکتر میر رضا مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری امتحانات دانشگاه‌های استان پس از هفتم تیر ماه سال جاری مورد تایید روسای دانشگاه‌های استان قرار گرفته است.

وی افزود: تاریخ دقیق برگزاری امتحانات دیگر دانشگاه‌های استان بسته به تصمیم روسای دانشگاه‌ها متغیر است.

امتحانات مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

وی با اشاره به حضوری یا غیرحضوری بودن امتحانات دانشگاه‌های استان گفت: امتحانات مقطع کارشناسی در کلیه دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و نحوه برگزاری امتحانات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بسته به تصمیم روسای دانشگاه‌ها می‌تواند حضوری یا غیرحضوری باشد.

مجیدی خاطرنشان کرد: با توجه به بومی بودن اکثر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، امتحانات این دانشگاه نیز می‌تواند به صورت حضوری برگزار شود.

وی از بازگشایی دانشگاه تبریز از هفدهم خرداد ماه برای دانشجویان بومی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که نیازی به اقامت در خوابگاه و غذا ندارند، خبر داد و گفت: طبق تصمیمات گرفته شده در جلسه‌ای با حضور روسای دانشگاه‌های استان، مقرر شد تا با تخصیص خوابگاه دانشجویان دوره کارشناسی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان خرداد ماه امکان حضور هر دانشجو در یک اتاق را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: در راستای فراهم آوردن امکانات رفاهی برای دانشجویان غیر بومی مقاطع تحصیلات تکمیلی جهت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی کلیه دانشجویان کارشناسی ساکن خوابگاهها باید تا پایان خرداد ماه، خوابگاه ها را تخلیه کرده و تحویل دهند تا معاونت دانشجوئی دانشگاه ها نسبت به آماده سازی خوابگاه های دانشجویی برای هر دانشجو یک اتاق بر اساس پروتکل های بهداشتی اقدام کند و بعد ازآماده سازی از تاریخ هفتم تیر ماه دانشجویان غیر بومی تحصیلات تکمیلی به دانشگاه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه دروس نظری دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی 98 می‎تواند به صورت نظری برگزار شود، اظهار کرد: اگر توانستیم خوابگاه‌ها را آماده کنیم و در صورت تصمیم اساتید برای برگزاری حضوری امتحانات این مقطع، امتحانات دانشجویان کارشناسی ارشد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی گفت: ورودی‌های قبل از سال 98 که در مرحله تعریف پروژه هستند، برای آماده سازی پروژه نیازی به حضور در دانشگاه نداشته و می‌توانند این کار را از منزل نیز انجام دهند، دانشجویان دانشگاه‌های مهندسی کشاورزی، علوم پایه و فنی مهندسی نیز می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارشان را شروع کنند.

او با اشاره به نحوه ادامه تحصیل دانشجویان مقطع دکتری بیان کرد: امتحانات دروس نظری دانشجویان دکتری ورودی سال 98 نیز مانند دانشجویان ارشد بسته به تصمیم اساتید و دانشگاه می‎تواند به صورت حضوری یا مجازی برگزار شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحان جامع مقطع دکتری بیان کرد: این آزمون نیز مانند دیگر امتحانات نظری دانشجویان مقاطع تحصیلی قابلیت برگزاری به صورت مجازی یا حضوری را دارد که این نیز بستگی به نظر و تصمیم دانشکده و اساتید دارد، در سیستم LMS دانشگاه نیز امکان برگزاری آزمون جامع وجود دارد.

مجیدی خاطرنشان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی همچنین می‌توانند به صورت غیرحضوری و حضوری از پروپوزالشان دفاع کنند، همچنین دانشجویان می‎توانند پس از تایید پروپوزال نیز مطالعات علمی‌شان را در منزل انجام دهند.

وی گفت: در حال فراهم کردن امکاناتی برای انجام کارهای تحقیقاتی پایان نامه دانشجویان ارشد و دکتری هستیم و همچنین تمهیدات لازم برای دفاع حضوری از پایان نامه با مشورت و تایید استاد راهنما و دانشکده اندیشیده شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آموزش غیرحضوری فرصت مناسبی برای نوشتن مقاله بوده و برخی مجلات خارجی نیز پس از شیوع کرونا در دسترس قرار گرفتند.

مجیدی ضمن تشکر از زحمات اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در برگزاری کلاس‌های الکترونیکی افزود: با وجود برخی مشکلات در زمینه برگزاری کلاس های الکترونیکی با استفاده از خرد جمعی و تجربیات قبلی، در صورت ادامه شیوع کرونا در ترم آینده امکان برگزاری کلاسها بصورت مجازی متصور و مقدور می باشد.

مجیدی در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان جهت جلوگیری از شیوع کرونا افزود: همه فعالیت ها در راستای حفظ سلامتی دانشگاهیان و سایر آحاد جامعه می‌باشد و دانشگاه تبریز نیز در این زمینه با ارائه دستاوردهای پژوهشی و علمی در زمینه های مختلف آموزشی، اجتماعی، فرهنگی توانسته است گامهای مفیدی بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار