کد خبر: ۸۵۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 01 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از فناوری اطلاعات، روزانه حدود ۴۰ هزار مهمان وارد آذربایجان شرقی می‌شوند و این نشان می‌دهد که امکان افزایش انتقال ویروس طی ماه جاری و آتی در استان وجود دارد.

محمد حسین صومی یکشنبه شب در گفت و گوی‌خبری در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: قضاوت دکتر جهانپور بر اساس نمونه‌های مثبت ارسالی ما به تهران است.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته حدود ۱۰۰۰ مورد و در طول دو هفته گذشته ۲۰۰۰ مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: هر روز حدود ۱۶۰ مورد جدید مثبت شناسایی می‌شود.

وی با بیان این که سفید بودن یک منطقه به تعداد فوتی و بستری‌ها بستگی دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه هر روز ۸۰ الی ۱۰۰ نفر بستری در بخش‌هایمان داریم، اما تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها نسبت به چهار هفته گذشته کم‌تر شده است.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۵۸ نفر در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند، در حالی که تعداد بستری‌ها یک ماه قبل ۸۰۰ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان از نظر فوتی و بستری رو به بهبودی بوده و حتی مناطق کم خطر و سفید نیز در استان بیشتر است.

وی متذکر شد: هر فرد مثبت می‌تواند یک الی سه نفر را آلوده کند، از این رو امکان افزایش آمار وجود دارد.

وی تاکید کرد: اصلا کرونا را سهل نگیریم، حدود ۳۰۰۰ نفر به مبتلایان به کرونا خدمات ارایه می‌دهند، تحمل لباس‌های کادر درمان به مدت ۲۴ ساعت یا کم‌تر واقعا سخت است.

صومی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در زمینه شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فعالیت دارند و  ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار  تومان برای هر آزمایش هزینه می‌شود و تا کنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان فقط برای آزمایشات هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آذربایجان شرقی از نظر مدیریت بیماری کرونا خوب است، اظهار کرد: شناسایی روزانه متوسط ۱۶۰ نفر مورد جدید نشان می‌دهد که هر روز امکان انتقال بیماری وجود دارد و مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار