معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه آذربایجان شرقی از موفق‌ترین استان‌های کشور در حوزه کیفی و کمی آموزش‌های مهارتی در کشور محسوب می‌شود، افزود: آذربایجان شرقی دوازدهمین استانی است که به آن سفر می‌کنم و با اطمینان اعلام می‌کنم که از نظر کمی، کیفی و محتوایی در حوزه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، رتبه اول را دارد.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 01 June 2020

 به گزاارش تابناک تبریز، علی‌اوسط هاشمی در جلسه شورای توسعه مهارت آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مهم‍ترین رکن توسعه این استان، سرمایه انسانی است، ادامه داد: تاریخ گواه براین است که بخشی از سرمایه ملی ایران حاصل رویش در این دیار است که موجب افتخار ملی است.

وی اظهار داشت: ایران کشوری است که تمدنش گواه آن است که پیشتاز مهارت در دنیا بوده، ولی امروز با تاسف می گوییم وزن اجتماعی مهارت در کشور ضعیف است و گرایش قالب جامعه به سمت دانشگاه محوری و مدرک گرایی است.

هاشمی ادامه داد: نباید بگذاریم این روند در جامعه دوام داشته باشد تا تمام آرزوی جوانان و نوجوانان به دانشگاه ختم شود بلکه باید نیازی که برآمده از استعداد و قابلیت نهفته در انسان است مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: گواهی نامه های صادره از این سازمان به واسطه پیمان جهانی که داریم مورد پذیرش جهانی است و یک فرد اگر دارای گواهی آموزش فنی و حرفه ای باشد راحت تر می تواند در بازار جهانی ورود پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه بازار آذربایجان شرقی باید سرشار از نیروهای خلاق باشد، افزود: در این استان صنایع مادر و مرجع وجود دارد.

هاشمی اظهار داشت: مهارت محدود به اشتغال نیست بلکه مهارت عامل زیست مسالمت آمیز است و بستر را برای بودن با معرفت در جهت پیشرفته شکل می دهد.

وی با بیان اینکه تقاضای اساسی جامعه و افراد جویای کار از ما، کار است، گفت: باید واقعیت تلخ زندگی با تحریم‌ را بپذیریم و به خود اشتغالی از طریق مهارت بیشتر توجه کنیم.

وی ادامه داد: کرونا اثبات کرد تجارت الکترونیک جزو ضروریات است و اگر قرار است به اشتغال پایدار و زایش زا برسیم شرط آن توجه به نیاز زمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار