با مقایسه حضور و اقتدار سه نماینده استان در مجلس دهم با مجلس یازدهم وضعیت فعلی بسیار مایوس کننده و غیر قابل دفاع است و به نظر می رسد این سه نفر باید از همه ظرفیت های خود برای ادامه این یاس در استان جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۶۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 16 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از پایان انتخابات و معرفی وکلای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای مجلس یازدهم و با توجه به میزان رای بالای دو تن از این نمایندگان (موحد و روشنفکر) و شعارهای انتخاباتی که داده شده بود ، ضمن همسو بودن با اکثریت مجلس اما در نخستین روزهای کار مجلس عملکردی مایوس کننده از این دو نماینده مشاهده شد  این در حالی است که نماینده دیگر استان که مقتدرترین نماینده تاریخ استان در مجالس مختلف بود هم اکنون در برزخ ماندن یا اخراج از مجلس قرار دارد!
با مقایسه حضور و اقتدار سه نماینده استان در مجلس دهم با مجلس یازدهم وضعیت فعلی بسیار مایوس کننده و غیر قابل دفاع است و به نظر می رسد این سه نفر باید از همه ظرفیت های خود برای ادامه این یاس در استان جلوگیری کنند.
شروعی مایوس کننده! / هلهله برای هیچ!
 
موحد کم فروغ!
یکی از بالاترین آرای انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سبد رای سید محمد موحد ریخته شد این در حالی بود که وی رقیبی با عملکردی نسبتا خوب در مجلس دهم یعنی عدل هاشمی را با شکستی سنگین پشت سر گذاشت. اما یکی از عوامل موفقیت سید محمد موحد دادن شعارهایی بود که شاه بیت ان ها بازگشت عزت به کهگیلویه بود ! ضمن اینکه وعده ریاست مجلس هم برای عامه طرفدارانش به یک شعار قابل تحقق تبدیل شده بود.
آنچه که فعلا از اردوگاه موحد در مجلس یازدهم مخابره می شود ، نشان از نوعی سردرگمی و بی برنامگی و عدم داشتن جایگاه سیاسی نزد دیگر هم حزبی هایش است ! موحد که با شعار انتخاباتی عزت و ریاست مجلس شروع کرد و به ریاست کمیسیون اصل نود رضایت داد ، اکنون در هیچ کمیسیونی حضور ندارد تا سردرگمی عجیبی حوزه سیاسی کهگیلویه را بگیرد که برای حفظ حداقل آبروی سیاسی چه اقدامی باید کرد!؟
غیر رسمی گفته می شود موحد از طرف دوستان اصولگرایش در مجلس یازدهم به اصطلاح دور زده شده است اما به هر جهت موحد فردی با تجربه است و باید هر چه سریعتر از همه ابزار خود استفاده کرده و مانع تثبیت چنین وضعیتی شود چرا که تا اینجای کار عملکرد وی به تمام معنا مایوس کننده بوده است !
سید محمد موحد باید به این نکته توجه کند که رقیب انتخاباتی وی در مجلس دهم معاون کمیسیون انرژی بود . کمیسیونی که به دلیل حضور عدل هاشمی منافع زیادی به حوزه انتخابیه رساند.
شروعی مایوس کننده! / هلهله برای هیچ!
 
روشنفکر و هلهله برای هیچ!
اما دیگر نماینده تا فعلا ناکام استان در مجلس یازدهم ، مهدی روشنفکر بوده است که تا روز گذشته از حضور وی در هیچ کمیسیونی خبری نبود اما شب گذشته و در نیمه های شب خبری از یک سایت محلی نزدیک به وی منتشر شد که روشنفکر موفق به حضور در کمیسیون آموزش مجلس شده است.
این اعلام خبر در گروه های فضای مجازی نزدیک به وی بسیار مورد توجه قرار گرفت و به نظر می رسد شادی زاید الوصفی را به هوادارنش تزریق کرده است!
کمیسیون آموزش را نمی توان کمیسیون کم اهمیتی تلقی کرد هر چند کم متقاضی است اما در صورت مقتدر بودن اعضای آن برای بخش هایی از جامعه می تواند موثر باشد . اما در خصوص منافع حضور در آن برای کلیت استان و مشکلات محرومیتی آن ، نمی توان چندان امیدی به ایجاد تغییراتی در استان به واسطه حضور در این کمیسیون داشت!
مهدی روشنفکر باید به این نکته توجه داشته باشد که نماینده سابق بویراحمد و دنا از اعضای کمیسیون صنایع و معادن بود که در حوزه های نیاز استان به نسبت کمیسیون آموزش منافع بیشتری را در پی داشت!
شروعی مایوس کننده! / هلهله برای هیچ!
 
تاجگردون در برزخ!
اما شاید مایوس کننده ترین وضعیت برای نمایندگان استان تا فعلا برای غلام رضا تاجگردون باشد که با اعتراض برخی نمایندگان به اعتبارنامه وی در برزخ ماندن یا اخراج از مجلس قرار گرفته است!
هیچ شکی نیست که تاریخ نمایندگان استان چنین جایگاهی را که غلام رضا تاجگردون در مجلس دهم داشت به خود ندیده است . کمیسیون بودجه مجلس به نوعی نبض همه سیاسیون دولتی و مجلس را در دست داشت که به واسطه این جایگاه ، منافع بسیار زیاد و بی نظیری شامل استان محرومی که نیازمند اعتبارات دولتی است ، شد.
در این دوره با وجود رقابت های درون استانی اما دو حوزه انتخابیه دیگر استان هم از این منافع بی نصیب نبودند و همه گونه همکاری تاجگردون را نسبت به خود به عینه دیدند .
به نظر می رسد تاجگردون با شرایطی که برایش پیش آمده است بالاترین و قابل توجه ترین اقدامی که بتواند انجام دهد ، ماندن در مجلس و تغییر عنوانش از منتخب بودن به نماینده است !
هر چند که هنوز وضعیت اعتبار نامه تاجگردون در هاله ای از ابهام است اما باز هم تا فعلا مقتدرتر از دو نماینده دیگر استان است و در کمیسیون تخصصی خود با اقتدار در لیست قرار گرفته است!
در مورد غلام رضا تاجگردون با شرایط موجود و بغرنج شدن وضعیت اعتبارنامه اش ، امید چندانی به ایجاد شرایط مجلس دهم وجود ندارد !
لازم به توضیح است برخی زمزمه هایی از برخی افراد به گوش می رسد که تضاد و ناهماهنگی زیادی بین نمایندگان استان وجود دارد و این سه نماینده نتوانسته اند از ظرفیت یکدیگر برای ارتقاء جایگاه خود و استان استفاده کنند و حتی برخی یک تحلیل بدبینانه داشته و می گویند برخی از نمایندگان استان برای عدم موفقیت دیگر همقطاران استانی خود نسبت به هم کارشکنی می کنند!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
هر که با روشنفکر دربیفته خدا زمینش میزنه،
وای از بی سوادی،هرکه طبق سوابق وروزومه کمسیون انتخاب میکنه،همه میدونن کمیسیون اموزش مادر همه کمسیون هاست،اون از دروغایی که دیروز یه سری سایتا زدن ابروشون رفت،تو هم بشین،ببین چه طور خودتو خرد میکنی با ابن دروغا،خبری در راه است
دهدشت
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
واقعا چرت نوشتید این فشار ارای بالای موحد است که همچنان شما را می سوزاند موحد همیشه موحد و با این نوشته های عقده ای کوچک نمیشه بعدش عدل با نایب رئیسی انرژی چکار کرد دو تاش را بنویس
دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
موحد، تشنه قدرت است و بس، و تمام اصولگراها در تهران اینو میدونن و به همین خاطر جایگاهی نداره چون هدفش خدمت نیست
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
کاندید ایما کیه کیه.
روشنفکره موحده.
تماااااااااام
نرماب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
آب رو بریز اونجایی که میسوزه موحد موحد موحد ۸
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
همانطور که طرفداران نمایندگان در استان وشهرستان ها دامن به اختلافات وطایفه گری میزنند طبیعیه که منتخب شون نیز چنین کاری دوست داشته باشند وبا تکروی وبه عبارتی دور زدن وحسادت موجبات شکست یا عدم پیشبرد طرح ها وپیشنهاداتشون در تهران مجلس شورای اسلامی بشه وبعضا نماینده های فارس ومرکز نشین اعتقادی به عشایر وشهرستان ولر زبانی ندارند وصرفا برای پله بالا رفتن حذبشان هستیم که مستندش آینه حذف افشانی وکیلی وحسینی وعدم موافقت به دکتر هدایت خواه در لیست حذب که این هم را بدانید عزیزان کدام شخصیت سیاسی چه اونا که نماینده بودن چه شناخته شده های مختلف سیاسی را از استان کهگیلویه و بویراحمد جای دادند در حزبی...... ای خدا به خود بیایند سیاسیون ونمایندگان هم ولایتی...... به عقل بیایید پشت هم باشید برای سرافرازی استان با اصالت آریوبرزن وممسنی همجوار یا اگر درست عمل کنین استانهای جنوبی ولر زبان که این باعث چندین نفر وزیر ومعاون وزیر ونیز استاندار مختلف کشور واگر غیر از این باشد هدف کسانی که انتخاب کردیم هدف خدمت گذاری نیست بلکه شخصی ومنفعت خود وخانوادهایشان هست... تمام
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
کمیسیونها متناسب با مدرک تحصیلی انتخاب میشوند مردم پنجم ابتدایی .....تو هیچ کمیسیونی کاربرد ندارد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
وقتی موحد نماینده ما باشه دیگه از این بدتر نمیشه
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
دوست عزیزِ قلم به مزد
شما که تا تونستی از آغل نماینده های قبل خوردی حالا چی شده که نتونستی با این جدیدا به توافق برسی؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار