دوتن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار تبریز، شهردار تبریز، رئیس و اعضای شورای شهر امروز از آخرین روند اجرایی برخی از پروژه‌های شهری بازدید کردند.
کد خبر: ۸۷۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 02 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، این بازدید چند ساعته ظهر امروز در هوایی گرم و تابستانی انجام یافت که طی آن برخی پروژه‌های عمرانی شهری با حضور علیرضا منادی و روح اله متفکرآزاد دو تن از نمایندگان تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه شماره ۱۵ قطار شهری تبریز در انتهای خیابان لاله نخستین بخش از این بازدید چند ساعته بود. عملیات اجرایی ایستگاه شماره 15 قطار شهری تبریز هم اکنون توسط مجموعه شهرداری تبریز در حال انجام است.

با توجه به نیاز و مطالبه شهروندان در خصوص توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، شهرداری و شورای شهر تبریز پیگیری تکمیل پروژه قطار شهری را در دستور کار خود قرار داده اند.

بازدید چندساعته نمایندگان مجلس از پروژه های شهری
 

در دوره اخیر مدیریت شهری یکی از وعده های اصلی شهرداری تبریز درخصوص اتمام خط یک مترو پس از ۲۰ سال تحقق یافت که البته پیش زمینه آن، دریافت اوراق مشارکت به ارزش بیش از هزار و دویست میلیاردتومان از دولت بود که شهرداری تبریز تنها شهرداری ای بود که موفق به انجام این مهم شد. همچنین تخصیص حدود ۵۰۰ میلیاردتومان بودجه از سوی شهرداری تبریز نیز از دیگر اقدامات دوره اخیر مدیریت شهری است که با اهتمام اعضای محترم شورا و همراهی نمایندگان محترم مجلس، این دستاورد مهم محقق شد.

پروژه قطار شهری تبریز یکی از مهمترین دستاوردهای شورای پنجم و دوره فعلی مدیریت شهری به شمار می رود. در بازدید امروز بر مواردی همچون لزوم تخصیص سهم دولت برای پیشرفت و تسریع هر چه بیشتر این پروژه تاکید شد.

طرح بازآفرینی اسد گلی

از دیگر پروژه هایی که امروز توسط مسئولان استانی و شهری مورد بازدید قرار گرفت می توان به «طرح بازآفرینی اسد گلی» اشاره کرد. این پروژه در منطقه ۱۰ تبریز واقع شده است.

 

عملیات ساختمانی احداث مسکن در منطقه اسد گولی با راه اندازی کارگاهی از سوی شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان در این منطقه آغاز شده است که طی آن ۲۴۰ واحد مسکونی در این منطقه شهرک ارم احداث می شود.

تبدیل آرامستان ستارخان به پارک و فضای سبز

بازدید از مراحل اجرایی پروژه تبدیل آرامستان ستارخان به پارک و فضای سبز، از دیگر بخش های این بازدید چند ساعته بود. طرح ساماندهی گلزار شهدای «ستارخان» تبریز و ایجاد فضای سبز در این مکان یکی از پروژه های مهم شهرداری منطقه ۱۰ تبریز است که با هدف ایجاد کاربری تفریحی و ورزشی و فضای سبز اجرا می شود. در شعاع ۷۵۰ متری این گورستان ۸۵ هزار نفر ساکن هستند و باتوجه به وجود گسل در این منطقه نیاز به مکانی امن برای مواقع بحرانی همچون زلزله احساس می شد که با ساماندهی این آرامستان و ایجاد فضای سبز این نیاز برطرف می شود.

این گورستان دارای بیش از ۳۵ هزار متر مربع وسعت بوده که پس از ساماندهی به فضای سبز و فضاهای فرهنگی و ورزشی تبدیل می شود. شهرداری تبریز با طرح ساماندهی گلزار شهدای «ستارخان» تبریز به چند خواسته مهم اهالی پاسخ می دهد و علاوه بر ساماندهی این آرامستان قدیمی، فضای سبز و کاربری ورزشی و تفریحی در این مکان ایجاد می شود و همچنین این پارک به عنوان محل اسکان موقت مردم منطقه در مواقع بحرانی خواهد بود. اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این پروژه ۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

با تبدیل گورستان ستارخان به پارک، در منطقه ای کم برخوردار پارکی ایجاد می شود که از این لحاظ حائز اهمیت است.

پروژه ساماندهی مقبره دوکمال

طرح ساماندهی مقبره دو کمال یکی از پروژه های نیابتی شهرداری تبریز است که توسط شهرداری منطقه ۱ تبریز در دست اجراست. مجموعه باغ دو کمال یکی از یادگارهای باغ‌شهری تبریز در سال های گذشته بود که به تدریج کاربری همگانی آن از بین رفته و در اختیار چند نهاد قرار گرفته بود.

مدیریت شهری تبریز در سال ۹۸، طی برنامه احیای باغ شهر کهن تبریز، اقدام به بهسازی این مجموعه کرده که عملیات اجرایی پی و اسکلت بتنی مجموعه باغ دوکمال در بلوکهای ۱ الی ۴ را با خاکبرداری به حجم ۳ هزار متر مکعب آغاز کرد. اعتبار مصوب شورای شهر برای این پروژه ۱۰ میلیارد ریال است که انتظار می رود با تکمیل این پروژه، از یک سو بخشی از هویت تاریخی تبریز در حوزه باغ‌شهری بازیابی شده و از سوی دیگر بر سرانه فضای سبز شهر نیز افزوده است.

با اجرای این پروژه مهم می‌توانیم شاهد ماندگاری پروژه تاریخی و فرهنگی دوکمال بوده و بازآفرینی آن باشیم که نقش مهمی در ایجاد بسترهای مناسب جهت پذیرش گردشگران و مهمانان در این مجموعه ایفا می کند.

باغ دوکمال تبریز، شامل دو مقبره کمال خجندی شاعر قرن هشتم و کمال الدین بهزاد نقاش مشهور قرن دهم است که این آرامگاه در سال ۱۳۴۲ خورشیدی به صورت کاملاً اتفاقی حین بازی پسربچه‌ها روی تل‌های خاکی کشف شده و مرمت آن آغاز گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار