امام جمعه تبریز با بیان اینکه عدالت اجتماعی یکی از اصلی‌ترین خطوط و راهی برای پرکردن شکاف بین مردم و رفع تبعیض است، گفت: باید مطالبه عدالت را به مطالبه عمومی تبدیل کرد تا عطر عدالت جامعه را سرزنده و با نشاط نگه دارد.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 03 July 2020
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کروناست، اظهار کرد: اینکه چرا در مبارزه با فساد باید قاطعیت به خرج داد، به این منظور است که روح امید به اصلاح و اعتماد به نظام و ساختارها و کارآمدی نظام تقویت و افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد فقط اثر و برکت اقتصادی ندارد بلکه آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اعتقادی دارد، گفت: مبارزه با فساد اعتماد و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش می‌دهد و آسیب‌های اجتماعی را فرو می‌کاهد و فرهنگ کار و تولید درست را رواج داده و نگاه باور دین و ارزش‌های دینی را که حاکمیت آن از حکومت اسلامی انتظار می‌رود را تقویت می‌بخشد.

امام جمعه تبریز با درخواست اکید از دست اندرکاران مبارزه با فساد در  مواجهه قاطعانه در مبارزه با فساد، گفت: باید مطالبه عدالت را به مطالبه عمومی تبدیل کرد تا عطر عدالت جامعه را سرزنده و با نشاط نگه دارد.

وی با بیان اینکه چرا باید دست مفسد اقتصادی را قطع کرد، گفت: فساد و فساد اقتصادی مانند ویروس خطرناک است و اگر جلوی آن گرفته نشود، قطعا ریشه ‌می‌دواند قطع دست مفسدان نماد اقدام و عمل است که البته مبارزه با فساد با سخنرانی و مصاحبه انجام نمی‌شود و نیاز به برنامه و عمل دارد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: قطع دست مفسدان مهم‌تر از فساد است به طوریکه اجرای آن نماد مبارزه با فسادی است که در پیکره جامعه جاری شده است.  

جای خالی آوینی‌ها در روایت روزهای کرونایی

وی متذکر شد: اعتماد مردم امروز مهم‌ترین سرمایه نظام است و حتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب ایشان باور عمیق به‌فعالیت‌های رسانه‌ای به شکل حسرت‌آمیز داشتند به طوریکه ایشان فرمودند که کاش افرادی بتوانند، مانند شهید آوینی جهاد عظیم مقابله با کرونا را روایت کنند.


امام جمعه تبریز با اشاره به فرازهای دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران قوه قضائیه، توضیح داد: اوج بروز دغدغه رهبری برای جلب اعتماد مردم در نکته پایانی بیاناتشان نمایان بود به طوریکه ایشان آماردهی صرف را کافی ندانسته و فرمودند که قوه قضائیه باید به این مساله توجه کند و صرفا کار  تبلیغاتی و آماردهی نباشد زیرا سخنگوی قوه قضائیه هر هفته آمار می‌دهد که کارشان ارزشمند است ولی کافی نیست زیرا  ذهن مردم به معنای واقعی کلمه باید متوجه این قضایا باشد و برای این منظور کار هنری و رسانه‌ای لازم است و آن موقع است که مردم اعتماد خود نسبت به نظام را به دست می‌آورند.

وی ادامه داد: البته در این میان افرادی هم پیدا می‌شوند  تا اعتماد مردم را بگیرند که این افراد باید بدانند در صدد فرعی‌سازی مشکلات کشور هستند و موضوعات اصلی کنونی کشور حل مشکلات اقتصادی معیشتی و فرهنگی کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز داشت: یاد کشته شدگان حادثه کلینیک تهران را گرامی داشته و  این مصیبت را به خانواده داغدار آنان تسلیت  و روز قلم را به همه نویسندگان تبریک گفت.

وی افزود: باید وزارت فرهنگ و ارشاد از همه قلم‌ به دستان و نویسندگان حمایت کنند در حالی که دیروز کتابی توسط دو نویسنده خواهر و برادر  به من دادند که به علت عدم حمایت، نمی‌توانستند چاپ کنند.

شهرداری تبریز مشکلات کارگران اتوبوسرانی را حل کند

امام جمعه تبریز بیان کرد: روز دهیاری و شورا را پیش‌رو داریم از این‌‌رو از مجموعه شورای شهر و شهرداری تبریز خواهش می‌کنیم تا مشکلات کارگران مخصوصا اتوبوس‌رانی را حل کنند.

گلایه از وضعیت نامناسب از آرامگاه‌ چهره‌های شاخص طوبی

وی بازدید و تجدید دیدار خود از پارک طوبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: شایسته نیست قبر آیت‌الله شهیدی در این وضعیت باشد در حالیکه شهرداری تبریز، اداره کل اوقاف باید آرامگاهی در شان و منزلت این افراد که چهره‌های بزرگ اعم از باقرخان، حاج رضا طوبی، آیت‌الله شهیدی است، را ایجاد کند.  

رونق اقتصادی را در کنار عدالت اجتماعی

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی با تاکید بر اینکه اگر پیشرفت صنعتی و رونق اقتصادی باشد ولی عدالت اجتماعی نباشد، وضعیت همیشه خراب خواهد بود، گفت: ما رونق اقتصادی را در کنار عدالت اجتماعی می‌خواهیم.

وی افزود: عدالت اجتماعی یکی از اصلیترین خطوط و راهی برای پرکردن شکاف بین مردم و رفع تبعیض است که اینها جزو بزرگترین و مهم‌ترین مسوولیت ما است.

به گزارش تابناک تبریز از فارس،آل‌هاشم با اشاره به ولادت با سعادت امام رضا(ع)، گفت: دعوت امام رضا توسط مامون به خاطر چندین هدف بود که این اهداف اعم از "تبدیل مبارزه حاد شیعه به عرصه آرام و بی‌خطر، تخطئه حکومت عباسی، کنترل فعالیت‌های امام هشتم، ایجاد فاصله میان مردم و امام رضا(ع)، کسب وجهه و حیثیت معنوی برای خود مامون، تبدیل امام هشتم به توجیه‌گر زشتی‌های دستگاه خلافت" بود.

وی ادامه داد: امام هشتم با شرایطی از قبیل عدم دخالت در حکومت، حمایت همه جانبه و همیشگی از مردم این دعوت را پذیرفت که کار ایشان موجب دلگرمی مردم هم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار