استاندار در گزارشی به ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد
 استاندار آذربایجان شرقی از بهبود یافتن 92 درصد از مبتلایان به این بیماری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 04 July 2020

محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، با بیان این‌که عادی‌انگاری، مهم‌ترین چالش مدیریت این بیماری در استان است، تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت جدی رعایت شود و تجمعات در جامعه تشکیل نشود.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، 50 هزار نفر در آذربایجان شرقی مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شده‌اند که نتیجه تست 35 درصد از این افراد معادل 15 هزار نفر مثبت بوده است.

وی افزود: هشت درصد از مبتلایان نیز بستری شده یا فوت کرده‌اند که تعداد بستری‌شدگان، 750 نفر و تعداد فوت‌شدگان، 630 نفر است.

پورمحمدی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان در دو سه هفته گذشته، گفت: در این مدت روزانه به طور متوسط، 300 تا 400 مورد جدید کرونا شناسایی شده است که این افزایش نگران‌کننده، سه علت عمده دارد.

وی افزایش تست‌های انجام‌شده را یکی از علل افزایش تعداد مبتلایان شناسایی‌شده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 1000 تست کرونا در استان انجام می‌شود که البته نسبت تعداد مبتلایان به تعداد تست‌ها، نسبت به ماه‌های گذشته ثابت است، اما نسبت فوت‌شدگان کاهش یافته است.

وی گفت: در ماه‌های اول شیوع کرونا از بین 70 تا 80 مبتلای قطعی،هفت یا هشت فوتی داشتیم و در حال حاضر از بین بیش از 300 مبتلا، همان تعداد فوتی را داریم.

استاندار آذربایجان شرقی، دومین علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را در استان، بیماریابی هدف‌مند اعلام کرد و گفت: قبلا از کسانی که به مراکز سلامت یا مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، تست گرفته می‌شد، اما در حال حاضر روند بیماریابی کاملا هدفمند شده و بیشتر از گروه‌های هدف مانند اطرافیان بیماران یا سالمندان تست گرفته می‌شود.

وی، عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سومین و مهم‌ترین دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در استان دانست و گفت: در دو سه هفته اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده بود که این موضوع باعث افزایش نظارت‌ها شد و اکنون برآورد ما از رعایت این پروتکل‌ها، 54 درصد است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که روند بیماری در ماه‌های آینده نیز با کیفیت کنونی ادامه یابد و امیدواریم با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به یک وضعیت تثبیت‌شده و مدیریت‌شده در استان برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این ارتباط تصویری، نسبت تعداد مبتلایان سرپایی با مبتلایان بستری‌شده و روند ایزولاسیون و قرنطینه بیماران و افراد مشکوک را در استان خوب ارزیابی کرد و گفت: به‌رغم این وضعیت، تعداد مبتلایان به کرونا به دلیل شکل‌گیری تجمعات در قالب دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عزا و عروسی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدحسین صومی هم‌چنین با بیان این‌که همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف جامعه با بخش درمان نسبت به ماه‌های اول شیوع کرونا کمتر شده است، گفت: در این وضعیت، انتقادها و انتظارها از بخش درمان بیشتر خواهد شد؛ بنابراین لازم است همه بخش‌ها برای مدیریت شرایط کنونی دست به دست هم دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار