کد خبر: ۸۷۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 05 July 2020

مناسب سازی بیش از ۵۰ درصد از پارک‌های آستارا برای معلولان

تابناک/شهردار بندر آستارا گفت: بیش از ۵۰ درصد پارک‌های این شهر برای معلولان مناسب سازی شده است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پارک رزدار در خیابان سفیر امید، طرح ساحلی سفیر امید، پارک مخیری، باغ ملی و پارک محله شهید رستمیان برای معلولان مناسب سازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر آستارا ۹ مترمربع است و از میانگین کشوری کمتر است.

شهردار آستارا عنوان کرد: مجموع فضای سبز شهری ۶۲ هکتار است که از این مقدار ۳۵ هکتار شامل پارک‌ها می‌شود و برای آبیاری فضای سبز از آب چاه استفاده می‌شود.

معیتی با بیان اینکه در سال گذشته بسیاری از طرح‌های نیمه کاره فضای سبز شهری آستارا تکمیل شد، افزود: الگوی کشت کوی دانش را تغییر دادیم، درختان تخریب گر را جمع آوری و به جای آن درختچه‌هایی همچون یاس هلندی و لگستروم متناسب با شرایط اقلیمی و فیزیکی زمین این منطقه کاشته شد.

وی اضافه کرد: پارک شهید رستمیان پنج سال نیمه کاره مانده بود که در سال گذشته عملیات عمرانی و اجرای فضای سبز پارک آغاز شد و در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: شهرداری آستارا در سال ۱۳۹۸ در مجموع برای فضای سبز شهری بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار