عضو هیات رئیسه مجلس گفت: براساس آمارها در سال ۹۷، ۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ برای واردات لوازم بدنسازی، عروسک، اسباب بازی و نخ دندان پرداخت شده اما اکنون به آن ها می گوییم که ارز نیمایی را برگردانند اما آن ها اعلام می کنند که مگر شما به من چه داده اید که ارز نیمایی می خواهید
کد خبر: ۸۷۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 05 July 2020
به گزارش تابناک تبریز،  روح الله متفکر آزاد  با اشاره به گزارش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت،  اظهار داشت: آیا ما درحال تست کردن آستانه تحمل مردم هستیم؟ آقای روحانی در سال 92 که کاندیدای ریاست جمهوری بود اعلام کرد که 30 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم بوده و 70 درصد آن مربوط به سوء مدیریت است حال عرض می کنم که آقای رئیس جمهور اگر با همان نگاه هم نگاه کنیم وضعیت بهتر نشده بدتر هم نیست، حال برای بخش سوءمدیریت چه کاری می خواهیم انجام دهیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی در مواجهه با مردمی که هم در سرد و گرم انقلاب با ما همراه بوده و فشارها را تحمل کرده و هر چه گفتیم بیایید آمده اند چیکار می خواهیم بکنیم. در شرایط کنونی مردم هر روز منتظر یک عدم ثبات اقتصادی هستند و تولیدکننده و مصرف کننده در این شرایط دچار مشکل است.

وی ادامه داد: وقتی به حوزه قانونگذاری نگاه می کنیم می بینیم که برای حل مشکلات قانون وجود دارد اما در حوزه اجرا و نظارت کار می لنگد، در بحث قیمت گوشت اگر به کشتارگاه ها سری بزنید می بینید که تولیدکننده با چه قیمتی محصول را عرضه کرده و مصرف کننده با چه قیمتی تحویل می گیرد. فاصله این قیمت ها همان سوءمدیریت است که دولت بر گرده مردم تحمیل می کند.

متفکر آزاد افزود: اگر قرار است ما منتظر باشیم و ببینیم که مردم چه زمانی بر علیه ما شعار می دهند باید بدانیم این مردم خیلی نجابت بیشتری دارند حال حیای ما کجاست. ازاین رو قطعا مجلس منتظر نخواهد ماند که دولت از خواب بیدار شود و حال و تحرک ایجاد کند. از این رو دولت باید در قبال وضعیت معیشتی انسان هایی که شرافت شان با شرافت انقلاب اسلامی پیوند خورده پاسخگو باشند. از این رو دولت اگر پاسخگو نیست ما پاسخگویش می کنیم.

وی ادامه داد: براساس آمارها در سال 97، 2 میلیارد و 706 میلیون دلار ارز 4200 برای واردات لوازم بدنسازی، عروسک، اسباب بازی و نخ دندان پرداخت شده اما اکنون به آن ها می گوییم که ارز نیمایی را برگردانند اما آن ها اعلام می کنند که مگر شما به من چه داده اید که ارز نیمایی می خواهید، می گوید من از واسطه و دلال محصول را تامین می کنم از این رو این مشکل نشان دهنده نقش وزارتخانه صمت است که نباید بگذارد تولیدکننده از دلال کالا را دریافت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی صادرات قیر به ترکیه و گرجستان متوقف شده، حال سوال پیش می آید که چه کسی پاسخگو است. از طرف دیگر در بحث سرمایه گذاری دانش بنیان، ریسک این حوزه را حاکمیت باید متقبل شود از این رو در این بخش سیستم باید به وسط میدان بیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار