استاندار آذربایجان‌شرقی از عرضه 20 درصد سهام شرکت داروسازی دانا در بازار سرمایه خبر داد و گفت: امیدواریم با مشارکت دادن مردم در این شرکت، شاهد روزهای درخشان‌تری در این مجموعه باشیم.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 05 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در بازدید از شرکت داروسازی دانا با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان" جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: تلاش برای تحقق شعار سال، اصلی‌ترین استراتژی کشور در شرایط کنونی و یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست.

وی، از شرکت داروسازی دانا به عنوان یکی از افتخارات استان و کشور نام برد و افزود: این شرکت نه تنها در عرصه ملی بلکه در منطقه و خاورمیانه نیز تنهاترین و بزرگترین کارخانه تولید بسیاری از داروها و آنتی‌بیوتیک‌هاست.

پورمحمدی با قدردانی از همکاری مستمر این شرکت با پزشکان و داروسازان متخصص عنوان کرد: این واحد توانسته مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدکننده دارو در سراسر کشور را نیز تامین کرده و عنوان برترین واحد کیفی را در کشور از آن خود کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، خواستار تسریع در تکمیل خط توسعه این شرکت شد و افزود: تا پایان سال چند خط تولیدی دارو و تجهیزات مورد نیاز در حوزه پزشکی، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پورمحمدی، از برنامه ریزی برای عرضه 20 درصد از سهام این شرکت در بازار سرمایه خبرداد و عنوان کرد: سود و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در بورس نیز در بخش توسعه شرکت و افزایش خطوط تولید، هزینه خواهد شد.

شرکت داروسازی دانا در سال 77 مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در این مدت توانسته برای بارهای متعدد، عنوان برترین شرکت تولیدکننده دارو، آنتی‌بیوتیک و برخی از تجهیزات مورد نیاز در حوزه پزشکی را کسب کند.

شرکت داروسازی دانا در شهر تبریز و در زمینی به مساحت 30 هکتار با زیربنای 70 هزار مترمربع احداث گردیده و در سال 1377 رسماً افتتاح و به جمع شرکت‌های دارویی کشور پیوسته است.

شرکت داروسازی دانا بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه آنتی‌بیوتیک در منطقه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات نهایی در کشور می‌باشد. بخش تولید مواد موثره دارویی این شرکت، دارای بزرگترین ظرفیت‌های تولید مواد اولیه آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و همزمان تنها تولیدکننده مواد اولیه آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی در منطقه می‌باشد.در بخش تولید دارو، این شرکت با داشتن 22 خط تولید پیشرفته انواع داروها، بزرگترین تولیدکننده محصولات، سافت ژل در کشور بوده و همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اشکال دارویی ویال تزریقی، قرص، کپسول، سوسپانسیون خوراکی و ساشه در کشور می‌باشد و با توجه به کیفیت بالای این داروها، سهم ویژه‌ای از بازار دارویی را به خود اختصاص داده و این سهم در طی سالیان اخیر همواره رشد چشمگیری داشته است همچنین خطوط تولید آب مقطر، قطره‌های چشمی تک‌دوز و مولتی‌دوز، سرم و نیز خطوط تولید شیشه ویال و پوکه کپسول از جمله پروژه‌های در حال احداث و بهره‌برداری شرکت هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار