بازیکنان برتر این هفته لیگ برتر از بین تمام تیم‌های برنده انتخاب شدند که دروازه‌بان این جمع از تیم سایپا است.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 06 July 2020

با وجود اینکه مسابقات «پارس جنوبی- استقلال» و «نساجی- فولاد» در هفته بیست و سوم لیگ برتر برگزار نشد، اما ۶ بازی دیگر با جذابیت‌های زیادی همراه بود و تنها یک دیدار با تساوی به پایان رسید که در همان بازی هم موقعیت‌های خطرناک و رقابت جذابی شاهد بودیم تا تیم منتخب را از بین تیم‌هایی که بازی‌های خود را انجام دادند، انتخاب کنیم.

پیکان به دلیل برتری ارزشمند و پُر گل در زمین ذوب‌آهن بیشترین سهم را با ۳ بازیکن به خود اختصاص داده و پرسپولیس، تراکتور و شهرخودرو هر کدام دارای ۲ نماینده در تیم منتخب هفته هستند. نفت مسجدسلیمان نیز با برتری مقابل ماشین‌سازی و همچنین سایپا بخاطر تساوی مهمی که از سپاهان گرفت، در این بین یک بازیکن به خود اختصاص داده‌اند که اسامی آنها را به نقل از ورزش 3 در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


حامد فلاح‌زاده (سایپا)


سپاهان که نمی‌خواست از کورس مدعیان قهرمانی عقب بماند و نگذارد فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس بیشتر شود، با ترکیب هجومی و انگیزه زیادی به دیدار با سایپا رفت، اما شاگردان امیر قلعه‌نویی هر چه تلاش کردند به سد محکمی به نام حامد فلاح‌زاده خوردند. دروازه‌بان با تجربه نارنجی پوشان چهار واکنش فوق‌العاده در این مسابقه حساس داشت و همانند بازی رفت کاری کرد تا سپاهان نتواند به برد دست پیدا کند و از سوی دیگر نارنجی‌پوشان را به یک امتیاز مهم در راه بقا در لیگ برتر برساند. فلاح‌زاده دوبار روی شوت‌های مرتضی منصوری و سعید آقایی، مدافعان کناری سپاهان واکنش‌های خوبی داشت، اما اوج درخشش و نمایش او روی شوت محکم و تماشایی سجاد شهباززاده و ضربه سر محمد محبی بود که این دروازه‌بان موفق شد با عکس العمل‌های دیدنی آنها را دفع کند و دروازه‌بان برتر هفته شود.

 

 

* مدافعان


شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس)


در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس مسابقه چندان سختی مقابل شاهین شهرداری بوشهر نداشته باشد، اما سرخ‌پوشان پایتخت به زحمت توانستند از این تیم پایین جدولی سه امتیاز را بگیرند که عملکرد خط دفاعی آنها و به ویژه شجاع خلیل‌زاده در این برد بسیار زیاد بود. شاهین که در ۶ مسابقه قبلی تنها یک باخت داشت و با انگیزه فراوانی به ورزشگاه آزادی آمده بود، می‌خواست حداقل یک امتیاز بگیرد ولی حملات آنها قبل از اینکه به دروازه برسد، با نمایش خوب بازیکنان عقب زمین پرسپولیس که در راس آن شجاع خلیل‌زاده بود، کاری کرد تا دروازه این تیم بسته بماند. شماره ۳ پرسپولیس روی نبردهای هوایی برتری کامل داشت و با تکل و توپ‌گیری‌های خود روز خوبی را پشت سر گذاشت تا یکی از بهترین‌های تیمش در این هفته باشد.

 

 

محمدحسین مرادمند (شهرخودرو)

 

گل‌گهر سیرجان نمی‌خواست مثل هفته قبل که مقابل سپاهان شکست خورده بود، این هفته هم بازنده زمین را ترک کند و دوباره تبدیل به گزینه سقوط شود، اما این اتفاق برای آنها در حالی افتاد که حملات‌شان با درخشش سید مهدی رحمتی و البته مدافعان شهرخودرو از جمله محمدحسین مرادمند بی‌ثمر ماند. مرادمند در توپ های هوایی اجازه نداد یونس شاکری و گادوین‌منشا موفق باشند. مدافع میانی شهرخودرو با مدیریت عالی در عقب زمین نقش موثری در بسته ماندن دروازه تیمش داشت تا به برد مهمی در سیرجان دست یافته و تبدیل به گزینه اصلی برای کسب سهمیه آسیایی شوند.

 

 

سید مهران موسوی (پیکان)


پیکان این هفته مقابل ذوب‌آهن کمتر مدافعان میانی خود را در محوطه جریمه حریف دید و به نظر می‌رسید عبدالله ویسی به آنها تاکید کرده بود که خط دفاعی را رها نکنند تا اسیر ضدحملات و بازیکنان خوش تکنیک و سرعتیهحریف نشوند. در بین مدافعان پیکان سید مهران موسوی بسیار مطمئن و کم‌اشتباه ظاهر شد و در ضربات سر و جدال‌های تن به تن برتری زیادی نسبت به بازیکنان مقابل خود داشت و در دفع توپ نیز موفق عمل کرد تا یکی از بهترین‌های تیمش در جریان برد پرگل برابر ذوب باشد.

 

 

* هافبک‌ها


اکبر صادقی (شهرخودرو)


لمس ۹۱ باره توپ و دقت ۹۴ درصدی در پاس‌ها و علاوه بر آن ارسال‌های دقیق بخشی از بازی خوب اکبر صادقی در دیدار شهرخودرو مقابل گل گهر سیرجان بود. هافبک باتجربه مشهدی‌ها در این مسابقه عملکردی در میانه زمین داشت تا هافبک‌های گران‌قیمت حریف نتوانند کاری از پیش ببرند و به نوعی نبض میانه میدان گل‌گهر را از کار انداخته بود. صادقی نه تنها در انتقال توپ از عقب به جلوی زمین موفق بود و پاس‌های موثری داشت بلکه مهم‌ترین نقش را در بین بازیکنان برای برد تیم ایفا کرد. او در دقایق پایانی با یک پاس بلند از زمین خودی به پشت مدافعان گل‌گهر، سیف‌اللهی را در موقعیت خوبی قرار داد تا این بازیکن تعویضی گل برتری شهرخودرو را به ثمر رساند.

 

 

سعید مهری (تراکتور)


هافبک جوان تیم تراکتور در روز نیمکت‌نشینی کاپیتان شجاعی و حضور رضا اسدی در خط دفاعی، در ترکیب اصلی تیم تراکتور قرار گرفت و عملکرد درخشانی هم داشت. او در انتقال توپ از دفاع به حمله موفق بود و نرخ ۸۸ درصد پاس صحیح را به ثبت رساند که آمال فوق‌العادهای است. سعید مهری دو بار هم شوت‌زنی کرد که هر دو در چارچوب بودند، اما تبدیل به گل نشدند. هافبک شماره ۸ تی‌تی‌ها با این نمایش درخشان حالا رقیب جدی تمام هافبک‌های تراکتور است و روی نیمکت نشاندن او کار بسیار سختی خواهد بود.

 

 

احسان حاج‌صفی (تراکتور)


نیمکت‌نشینی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به دلیل عدم آمادگی موجب شد تا احسان حاج‌صفی در دومین بازی پیاپی کاپیتان تراکتور باشد که مثل همیشه به بهترین شکل از عهده این کار بر آمد. او علاوه بر انتقال تجربه به بازیکنان جوان تیمش، دربسیاری از صحنه‌ها به تنهایی به دل مدافعان حریف زد و خلق موقعیت‌های زیادی مقابل صنعت نفت آبادان داشت. پس از شوت‌های پیاپی که مدام به در بسته می خورد، حاج‌صفی موفق شد یک بار از روی ضربه ایستگاهی و یک‌بار با شوت فنی از پشت محوطه جریمه دو گل استثنایی را برای تراکتور بزند تا بیشترین نقش را در بین بازیکنان برای برد ۶ امتیازی تیمش داشته باشد.

 

 

مهدی زبیدی (نفت مسجدسلیمان)
 

تاکتیک اصلی نفت مسجدسلیمان مقابل ماشین‌سازی استفاده از بازیکنان سرعتی و حمله از جناحین بود و مهدی زبیدی یکی از بازیکنانی نام داشت که مهدی تارتار این کار را بر عهده او گذاشته بود. وینگر ریز نقش نفت مسجدسلیمان در دیدار این هفته مقابل ماشین‌سازی موقعیت‌های خطرناکی به وجود آورد که اصرار او به انجام این کار یکبار با ارسال دقیق‌اش و ضربه سر میرهادی میرجوان تبدیل به گل شد. زبیدی با وجود اینکه در نیمه دوم تعویض شد، اما علاوه بر یک پاس گل دوباره هم اقدام به شوت‌زنی کرد که در امر گلزنی بدشانس بود ولی با این وجود بهترین بازیکن تیمش لقب گرفت.

 

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)


هافبک گلزن تیم پرسپولیس پس از یک جلسه محرومیت در دیدار با شاهین بوشهر به میدان بازگشت و دوباره برای سرخ‌ها گل سه امتیازی زد. او که پشت سر علی علیپور نقش موقعیت‌سازی را داشت، در نیمه دوم با تیزهوشی و استفاده از اشتباه مدافعان شاهین به زیبایی توپ را به قعر دروازه درویشوند فرستاد تا دوباره به آقای گل تیمش تبدیل شود. مهدی ترابی در دیگر دقایق مسابقه هم درخشان ظاهر شد و به‌خصوص پس از گلزنی، نقش پُررنگی در حفظ پیروزی ایفا کرد و سعی در خلق موقعیت داشت.

 


* مهاجمان


فراز امامعلی (پیکان)


بعد از آنکه از خروج اشتباه مهدی خلیل در دقیقه ۱۸ نتوانست استفاده کند، در دقیقه ۳۰ به خوبی این کار را انجام داد و موفق شد پرتاب اوت نمایشی نادر محمدی را در داخل محوطه ۶ قدم با ضربه سر بزند تا پیکان به گل مساوی دست پیدا کند؛ فراز امامعلی در دقیقه ۶۵ هم می‌توانست گل سوم پیکان را روی یک توپ ارسالی بزند که یک قدم برای انجام آن کم آورد ولی در ادامه موفق شد سومین گل خودروسازان را در دقیقه ۸۵ با یک شوت دقیق پای چپ و زمینی به ثمر رساند، اما این پایان کار برای بهترین گلزن هفته نبود و امامعلی توانست پنالتی اعلام شده برای پیکان را در دقیقه ۸۸ و در حالی که توپ به تیرک و کمر دروازه‌بان حریف اصابت داشت، تبدیل به گل کند تا یک روز فوق‌العاده را پشت سر گذاشته باشد.

 


شهریار مغانلو (پیکان)


چشم امید عبدالله ویسی برای فرار از روزهای ناکامی و کسب پیروزی بعد از دو مساوی دو باخت به خط حمله تیمش به ویژه آقای گل لیگ برتر بود. شهریار مغانلو این هفته مقابل پیکان دو بار در نیمه اول با شوت‌های خود اقدام به گلزنی کرد که ضربات او راه به جایی نبرد، اما در دقیقه ۶۲ و در حالی که بازی گره خورده بود، موفق شد با یک شوت استثنایی و زیرطاقی دروازه ذوب‌آهن را از روی ضربه آزاد فرو بریزد و پایه‌گذار برد ۴ گله تیمش در اصفهان باشد. با وجود اینکه مغانلو در دقیقه ۷۸ به دلیل مصدومیت تعویض شد، اما عملکردی داشت که نتوان از او چشم‌پوشی کرد چرا که به غیر از یک گل، در تمام نبردهای هوایی و پخش توپ به این وینگرهای تیمش فوق‌العاده کار کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار