رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از ساخت دستگاه‌هایی مانند ونتیلاتور، سیستم مکانیزه استریل کابین اتوبوس و کیت‌های تشخیص کرونا در شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 07 July 2020

عبدالرضا واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به این‌که 15 شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه و پیشگیری از کرونا فعالیت دارند، اظهار داشت: بیشترین تولیدات این شرکت‌ها اقلام حفاظت فردی در برابر کرونا بود.

وی افزود: در این شرکت‌ها، 42 هزار ماسک، 500 دست لباس ایزوله، 11 هزار و 500 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده ازجمله اقلام حفاظت فردی تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان زیرنظر پارک علم و فناوری استان بود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد: محلول جدیدی بر پایه غیرالکلی در کنار ضدعفونی کننده‌های الکلی تولیدشده است که منتظر دریافت مجوز آن از سوی معاونت غذاودارو هستیم تا به تولید انبوه برسد.

وی از ساخت دستگاه‌هایی مانند ونتیلاتور (اکسیژن ساز)، دستگاه سم‌پاشی چندمنظوره دستی و قابل‌حمل با خودرو)، سیستم آموزش سه بعدی (مخصوص آموزش مجازی)، سیستم مکانیزه استریل کابین اتوبوس در 3 دقیقه، تونل‌های ضدعفونی و کیت‌های تشخیص کرونا در شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خبر داد.

 

واعظی بابیان این‌که محصولات بازاریابی و تجاری سازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: برای محصولات مقابله کرونا که توسط شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تولید شده‌اند، تسهیلات ویژه‌ای ارائه شده است.

وی ادامه داد: به دیگر شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تسهیلاتی جهت مقاوم سازی در رابطه با ضررهای احتمالی ناشی از شیوع کرونا نیز پرداخت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: از ابتدای امسال، تخفیف 50 درصدی در اجاره بها، ارائه وام تا سقف 50 میلیون تومان برای 12 شرکت با تنفس یک ساله، ساخت تیزر تبلیغاتی و سایت اینترنتی برای 20 شرکت با تخفیف 70 درصدی تنها بخشی از تسهیلات پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش بنیانی بود که یا از کرونا آسیب دیده و یا در معرض آسیب بودند ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار