نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سرمنشأ تمامی مشکلات، ناشی از تحریم‌ها نبوده و در برخی حوزه‌ها شاهد بی‌تدبیری هستیم
کد خبر: ۸۷۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 09 July 2020
 

به گزارش تابناک تبریز،نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سرمنشأ تمامی مشکلات، ناشی از تحریم‌ها نبوده و در برخی حوزه‌ها شاهد بی‌تدبیری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل تامین اجتماعی با وی، هفته بهزیستی و تامین اجتماعی را به کارکنان و افراد تحت پوشش این نهادها تبرک گفت و افزود: اداره کل تامین اجتماعی پاسخگوترین نهاد به مکاتبات و مراجعات در سطح استان است که جا دارد از کارکنان و پرسنل این سازمان قدردانی کنم.

وی با انتقاد از سیستم اداری، بیان کرد: احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز، از جمله مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی استان است که علی‌رغم تاریخچه نه چندان مطلوب آن، امیدوارم با پیگیری امر از جانب مدیران ذیربط هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی، ارتقای کمی و کیفی خدمات در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داده و تاکید کرد: این‌که دیده می‌شود کارکنان بهزیستی و تامین اجتماعی در جهت خدمت رسانی به آحاد جامعه پای کار بوده و رضایت مخاطبان به‌ویژه افراد محروم و نیازمند جامعه از نظر مالی و جسمی را تامین می‌کنند، رضایت بخش بوده و اقدامات انجام شده جای تقدیر دارد اما باید توجه کرد که تا نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیار است.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از همت خیران در جهت توسعه خدمات حوزه بهزیستی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فراهم کردن بستر مناسب برای توانمندسازی افراد مختلف از جمله سالمندان، معلولان و... را از وظایف سازمان بهزیستی دانست و تشریح کرد: متاسفانه منابع موجود، متناسب با ماموریت‌های محوله نبوده و بخشی کمبودهای موجود با کمک خیران تامین می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که بر اساس قانون باید نه بیست و هفتم حق بیمه، به حوزه درمان اختصاص یابد، افزود: کمبود منابع ناشی از بدهی دولت و یا شرایط ساختاری و اقتصادی سازمان، از این محل جبران می‌شود که این موضوع مورد اختلاف بوده و باید به گونه‌ای عمل شود که حق بیمه تعیین شده مطابق قانون به امر درمان تخصیص یافته و در راستای ارتقای کیفیت هزینه شود.

وی عدم تعادل منابع و مصارف سازمانها تأمین اجتماعی که بخشی از آن ناشی از ایجاد تعهدات بدون تأمین مالی است را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی تأمین اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: درآمد حاصل از سود موسسات و شرکت‌های تابعه از جمله امکانات شستا در جهت پایداری مالی سازمان باید به کار گرفته شود.
 حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم فقدان سیاست‌های پولی و مالی منطقی، قاچاق کالا، واردات بی‌رویه حتی از مبادی رسمی، تغییر ساختار جمعیتی و روند سالمندی جمعیت را از مشکلات دیگر جامعه دانست که سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی را متأثر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار