مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: استاندارد مصرف ۱۵۰ لیتر است ولی در حال حاضر به ۲۵۰ لیتر رسیده است که این موضوع در مصرف آب فاجعه است زیرا آب در دنیا ثابت بوده و منشایی برای تولید آن نیست.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 10 July 2020

به گزارش تابناک تبریز؛علیرضا ایمانلو امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: از ابتدای سال موضوع یکپارچه‌سازی انجام گرفت که شرکت کمترین تنش را داشته است به طوریکه یک‌هزار و 509 روستا و ۶۵ شهر تحت پوشش می‌باشد که در مجموع برای ۴میلیون نفر خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بحث عمده ما رعایت الگوی مصرف است، چراکه منابع تولید آب محدود بوده و به طور مثال برق قابل تولید بوده، اما میزان آب ثابت است؛ با وجود زیادی بارش، بیش از ۸۰ درصد از آب‌های زیرزمینی را مورد استفاده قرار می‌دهیم که باید تنها ۴۰ درصد استفاده شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که بحث تامین آب و مدیریت مصرف بسیار مهم است، افزود: گاه شرمنده مردم می‌شویم اما خواستار همراهی مردم هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص منابع تامین آب در تبریز، گفت: آب تبریز از سه نقطه زرینه رود، سد نهند و چاه‌ها تامین می‌شود؛ وقتی که آب شهروندان قطع می‌شود، عمیقا ناراحت می‌شویم، اما متولی تامین آب، همکاران فعال در شرکت آب منطقه‌ای هستند که با حداکثر توان و ظرفیت خود تلاش می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد کمبود آب در مناطق حاشیه‌نشین، افزود: اینطور نیست که عزیزان مناطق حاشیه نشین برای ما مهم نباشند، بلکه مشکل اصلی مربوط به بحث رینگ آبرسانی تبریز بوده و همچنین سه منبع تامین آب از مکان‌های جداگانه تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بحث انتقال آب ارس به تبریز در سریع‌ترین زمان اتفاق بیافتد، افزود: البته اگر ارس به تبریز بیاید شاید چند سال راحت باشیم ولی اگر با همین روند افراطی پیش برویم دوباره روز از نو، روزی از نو. 

ایمانلو در رابطه با میزان مصرف آب بیان کرد: قبل از کرونا مردم همکاری خوبی داشتند، اما بعد از شیوع کرونا میزان مصرف ۳۷ درصد افزایش یافت و اوایل سال جدید واقعا اذیت شدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار