نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر تولید مس در استان گفت: کارخانه ذوب، پالایش باید با بهره گیری از تکنولوژی های جدید احداث شود.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 11 July 2020

به گزارش تابناک تبریز،  در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مسئولان معدن مس سونگون اقتصاد معدنی و صنایع معدنی به عنوان فرصت برای کشور دانست و گفت: با احداث کارخانه ذوب، پالایش و ایجاد صنایع پایین‌دستی در کنار معادن مس می‌توانیم بنیه اقتصادی آذربایجان‌شرقی را به نحوی مطلوب تقویت کنیم.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: خام فروشی و صادرات کنساتره مس از سونگون به دیگر کشورها و حتی دیگر استان های کشور باعث از بین رفتن فرصتهای اقتصادی در آذربایجان شرقی میشود، از این رو باید با بهره گیری از تکنولوژی های روز کارخانه ذوب در ورزقان باشد.

وی با بیان اینکه وجود کارخانه صنایع ذوب آسیب زیست محیطی ندارد، ادامه داد: علوم و فنون در همه حوزه هر روز پیشرفتهای جدیدی را شاهد است بر این اساس با استفاده از تکنولوژی های جدید میتوان محصولی تولید کرد که چرخه تولید آن آسیبی به محیط زیست وارد نکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید با تفکرات غلط و ایجاد شائبه از رونق تولید و احداث مجموعه های صنعتی جلوگیری کرد، گفت: با یک برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد می‌توانیم صنعت مس را در کشور توسعه داده و اقتصاد ملی را از وابستگی به نفت نجات دهیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فعالیت های ارزنده صنایع مس ایران و معدن مس سونگون در بخش ورزش گفت: کسب عنوان قهرمانی برای سومین بار پیاپی توسط تیم فوتسال مس سونگون و قهرمانی در فوتسال آسیا باعث افتخار است و امید است این فعالیت ها تقویت شود و سربلندی ها تدوام داشته باشد.

در این دیدار مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت مس در خردادماه سال جاری فروش خوب ۲ هزار ۹۸۴ میلیارد تومانی را ثبت کرد.

سعدمحمدی افزود: شرکت مس با تحقق این میزان فروش در خردادماه، در مجموع در سه ماهه نخست امسال موفق به ثبت فروش ۶ هزار و  ۴۱۷ میلیارد تومانی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳۱۴ میلیارد تومان بیشتر فروش داشته است.

وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: همچنین مقدار ۹ تن مس کاتدی و ۳۰ تن سولفور مولیبدن و محصولات دیگر در روزهای پایانی خردادماه در بورس کالا به فروش رفته که با توجه به عدم بارگیری در خردادماه در فروش تیرماه لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس تاکید کرد: این موفقیت در شرایطی حاصل شد که بسیاری از مناسبات اقتصادی و تجارتی دنیا تحت تاثیر بیماری کرونا در جهان است و بسیاری از شرکتهای بزرگ معدنی و تجاری دنیا فعالیتهای اقتصادی خود را متوقف یا کم کرده اند. با این حال شرکت ملی مس نه تنها برنامه تولیدی خود را بیش از برنامه محقق کرده است بلکه موفق به انجام برنامه های فروش خود نیز شده است.

وی با تاکید بر سودآوری بالای صنعت مس و آینده درخشان این صنعت افزود: بررسی و مقایسه عملکرد بازدهی ۳ ماهه شرکت های اصلی همگروه در بازار بورس و اوراق بهادر نشان دهنده این است که سهام مس در بازار سرمایه بیشترین بازدهی را در مقایسه با سهام دیگر شرکت های فلزی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار