وی ادامه داد: از زحمات عادل آذر که از مدیران کارآمد کشور است، تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از زحمات فیاض شجاعی دادستان سابق دیوان محاسبات هم تقدیر و تشکر می کنم و برای رئیس و دادستان جدید دیوان محاسبات کشور آرزوی توفیق دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم در زمان شکل گرفته که کشور در یک شرایط خاص و سختی است و مردم ما سختی هایی را تحمل می کنند و شک نکنید که این تحمل از نجابت مردم است و چون آنان در سایه نظام اسلامی هستند، برای انقلاب اسلامی و کشورشان سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

قالیباف افزود: در کنار این سختی‌ها مردم توقعاتی از ما دارند. اولین توقع آنان این است که ما مشکلات را به هم دیگر پاس ندهیم و مردم جز تلاش از مسولان برای حل مشکلاتشان چیزی را نمی پذیرند

رئیس مجلس تصریح کرد: فرآیند انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات بر اساس قانون پیش رفت و رقابت جدی و مومنانه در کمیسیون برنامه بودجه مجلس شکل گرفت و کاندیداهای ریاست و دادستان دیوان به صحن علنی پارلمان معرفی شدند.

وی گفت: نظارت بر خط اهمیت دارد و مشکلات تصمیم گیری و تصمیم سازی با هوشمند سازی حل و فصل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اجرا کار ما نیست اما اگر دستگاه‌های اجرایی قانون را اجرا نمی‌کنند، ما باید مطالبه کنیم که اجرا کنند و اگر هم در جایی خلاء قانونی وجود دارد وظیفه مجلس آن است که قانون به تصویب برساند تا مشکلی در اجرا وجود نباشد.

قالیباف تصریح کرد: همه امروز می دانند که علل اصلی مشکلات اقتصادی ما در نحوه تصویب بودجه است و بر این اساس اصلاح ساختار بودجه اهمیت زیادی دارد و این مسئله مطالبه صریح مقام معظم رهبری است و باید عملیاتی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 20 ماه از آن روز می‌گذرد و متاسفانه گامی در جهت اصلاح ساختار بودجه برداشته نشده است و تردیدی وجود ندارد که دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه 93 مجموعه اگر کنار هم قرار گیرند می توانند اصلاح ساختار بودجه را محقق کنند و باید در این راستا گام بردارند.