باحضور استاندار:
استاندار آذربایجان شرقی از بهبود رتبه فضای کسب و کار استان از جایگاه شانزدهم کشوری در سال ۹۸ به رتبه دهم در سال جاری خبر داد.دکتر
کد خبر: ۸۸۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ 27 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار استان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشتاز در موضوع راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری است و اقدامات بسیار ارزنده‌ای را از سال ۹۲ در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به اهتمام استان برای راه‌اندازی پنجره واحد کسب و کار از سال گذشته، افزود: این موضوع از جمله اولویت‌های استان بود که امروز در محل اتاق بازرگانی تبریز افتتاح می‌شود.

پورمحمدی با تأکید بر اهمیت تسهیل در فرآیند کسب و کار در جامعه، اظهار داشت: تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، یکی از ضرورت‌های فعلی جامعه در شرایط کنونی اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی از بهبود جایگاه استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده، رتبه استان از رده شانزدهم کشوری در سال گذشته به رتبه دهم ارتقا یافته است.

پورمحمدی با اشاره به پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: اهمیت و کارکرد این خطه از کشور در حوزه اقتصادی و بازرگانی بر همگان آشکار است و با داشتن چنین ظرفیت‌هایی، تنها شاهراه ارتباطی با اروپا، اوراسیا و بازار ۳۰۰ میلیون نفری آسیای میانه محسوب می‌شود.

وی از فعالیت ۱۱ واحد خودروسازی در استان خبر داد و گفت: به رغم مشکلات متعدد، ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز کشور در صنعت خودروسازی، توسط فعالان اقتصادی استان ما تولید می‌شود و علاوه بر آن تولیدات شیرینی و شکلات استان به بیش از ۸۵ کشور جهان صادر می‌شود.

نخستین پنجره واحد فیزیکی کسب و کار استان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز همزمان با استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان در ارتباط زنده ویدیویی با وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

هدف از آغاز به کار این مرکز، تسریع در فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و صدور کارت بازرگانی در کمتر از ۷۲ ساعت است.

ادارات و سازمان‌هایی همچون سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و‌ارشاد اسلامی، ثبت اسناد و املاک و اتاق بازرگانی در این مرکز استقرار یافته و به متقاضیان، ارایه خدمات خواهند کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :