استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر رعایت قیمت‌های مصوب در بازار استان و برخورد شدید با متخلفان و گران‌فروشان، گفت: نظارت بر رعایت قیمت کالاهای اساسی، باید در سطح جامعه قابل لمس بوده و به مردم اطمینان بدهیم که بازار استان به صورت جدی تحت کنترل است.دکتر محمدرضا
کد خبر: ۸۸۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 27 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، پورمحمدی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار داشت: کالاهایی که یارانه دولتی به آنها تعلق می‌گیرد باید با قیمت مصوب عرضه شوند و با کسانی که بالاتر از قیمت مصوب، کالایی را عرضه کنند به شدت برخورد شود.


وی با اشاره به اینکه یکی از گلایه‌های مردم، عدم نظارت جدی بر قیمت کالاها در بازار استان است، افزود: بخشی از این گلایه‌مندی، مربوط به عدم شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از قیمت‌های مصوب و همچنین اقدامات نظارتی است.

پورمحمدی با اشاره به گزارش اقدامات نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: در چهار ماهه نخست امسال، بیش از 83 هزار مورد بازرسی از اصناف استان انجام شده که نتایج این بازرسی‌ها باید برای مردم قابل لمس باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وظایف متنوع ستاد تنظیم بازار، گفت: اولویت ما در شرایط فعلی، نظارت جدی بر روند تهیه و توزیع مایحتاج عمومی مردم و جلوگیری از گران‌فروشی است که لازمه این کار، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی درخصوص تصمیمات ستاد تنظیم بازار است.

وی با تأکید بر تثبیت قیمت کالاهای اساسی در بازار استان، گفت: قدم بعدی، نظارت شدید برای جلوگیری از گران‌فروشی و سوءاستفاده از شرایط اقتصادی جامعه است و برای این منظور باید گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی با مشارکت بیشتر اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی، با جدیت تمام فعالیت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی از موارد افزایش قیمت کالاها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه یا عوامل دیگر، اجتناب‌ناپذیر است، افزود: ستاد تنظیم بازار باید عوامل موثر بر افزایش قیمت کالاها را بررسی و تا حد ممکن برای کاهش تأثیر آنها تلاش کند.

پورمحمدی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط اقتصادی جامعه، بازار استان را مشوش کنند، افزود: وظیفه اصلی ما در شرایط کنونی این است که از گران‌فروشی جلوگیری کنیم که لازمه این کار، تشدید نظارت‌ها و اطلاع‌رسانی از اقدامات نظارتی در سطح جامعه است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات نظارتی این سازمان، گفت: در چهار ماه نخست سال جاری، بیش از 83 هزار مورد بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی استان انجام شده است که از نظر تعداد، 99 درصد و از نظر تشکیل پرونده بازرسی، 55 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

یوسف پایدار همچنین از افزایش 62 درصدی گشت‌های مشترک بازرسی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این گشت‌ها در مجموع بیش از 8600 مورد بازرسی انجام داده‌اند و در این مدت، به 3800 مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

در این جلسه مسائل مختلف مربوط به تهیه و توزیع برخی از اقلام اساسی مانند گوشت مرغ و شکر در بازار استان بررسی و بر رعایت قیمت‌های مصوب این کالاها در سطح عرضه تأکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار