رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد:
کد خبر: ۸۸۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ 29 July 2020
 

به گزارش تابناک تبریز، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

محمد حسین صومی، سه شنبه شب در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: بر خلاف سوء استفاده برخی از رسانه‌ها، خوشبختانه ونتیلاتور به اندازه بیماران در سطح بیمارستان‌های استان موجود است. 

وی با بیان اینکه متوسط فوتی‌های روزانه طی هفته گذشته در آذربایجان شرقی ۱۴ نفر بوده، افزود: با توجه به همکاری و همراهی مردم در طول هفته‌های گذشته انتظار داریم تا وضعیت بهتری در هفته‌های آینده داشته باشیم.

وی با اشاره به بیشترین تعداد مبتلایان به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت، بیان کرد: شهرستان‌های بناب، اهر، چاراویماق، هریس، ورزقان و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان را دارند و شهرستان‌های خداآفرین، آذرشهر، جلفا، کلیبر، عجبشیر و اسکو کمترین تعداد مبتلایان را دارند، انتظار می رود به دلیل نبود آنتی‌بادی در بدن ساکنان، این مناطق در طول هفته‌های آینده مستعد ابتلا به موارد بیشتری از بیماری باشند.

به گزارش ایسنا، صومی اظهار کرد: بیشترین میزان گرفتاری با ویروس کرونا در طول دو هفته گذشته در شهرستان‌های مراغه، چاراویماق، سراب، اهر، هشترود و تبریز مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: از کل جمعیت استان خواهش می‌کنیم همه جا را قرمز تلقی کنند، ضدعفونی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند جلوی انتقال ویروس را بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری برخی از امتحانات در استان، گفت: به خانواده‌هایی که از سلامتی فرزندانشان به دلیل شرکت در امتحاناتی مانند کنکور نگران هستند، اطمینان می‌دهیم امتحانات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اما از داوطلبان خواهش می‌کنیم از درب خانه تا محل امتحان و برگشت به خانه هم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش با اشاره به در پیش رو بودن اعیاد قربان و غدیر و دهه محرم، خاطرنشان کرد: بهترین نذری در این ایام، تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای خانواده‌هایی است که امکان تهیه آن را ندارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار