رئیس کمیسیون آموزش مجلس از حضور وزرای علوم و بهداشت در نشست روز یکشنبه کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: دستور کار روز یکشنبه کمیسیون آموزش در پی مأموریتی که رئیس مجلس به این کمیسیون محول کرد، بر این اساس و با موضوع تعیین تکلیف کنکور تغییر کرد
کد خبر: ۸۸۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 30 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا منادی‌سفیدان با اشاره مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون آموزش، اظهار کرد: در خصوص برگزاری کنکور کمیسیون آموزش تاکنون نشست‌های تخصصی بسیاری با حضور مسوولان امر داشته است و نهایتا به این جمع‌بندی رسیده بود که تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور را به ستاد ملی کرونا محول کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت علوم بر این مبنا بود که با رعایت پروتکل‌ها آزمون برگزار شود ولی امروز شاهد پیشرفت بیماری کرونا در کشور هستیم و نگرانی‌ها از شیوع این بیماری افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بر مبنای همین نگرانی‌ها، رئیس مجلس شب گذشته مأموریتی ویژه به کمیسیون آموزش ابلاغ کردند که به فوریت و به دقت ابعاد مختلف موضوع برگزاری کنکور با حضور متخصصان امر بررسی شود و بر همین مبنا دستور کار روز یکشنبه کمیسیون آموزش تغییر کرد.

منادی‌سفیدان ادامه داد: نشست روز یکشنبه کمیسیون با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت و جمعی از صاحب‌نظران حوزه آموزش عالی و حوزه بهداشت و درمان برگزار خواهد شد تا دستور صادر شده برای برگزاری آزمون که در تاریخ 14 اردیبهشت صادر شده بود، مورد ارزیابی کارشناسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهادی بر این مبنا وجود دارد که وقتی از ۱۰۰ درصد رشته‌ها، ۸۵ درصد بدون آزمون است و می‌توان از طریق سوابق تحصیلی ثبت‌نام دانشگاه‌ها صورت گیرد پس با این روش امکان شروع سال تحصیلی وجود دارد، برای ۱۵ درصد باقیمانده هم می‌توان برگزاری کنکور را به یک یا دو ماه بعد موکول کرد که این پیشنهادات در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، بیان داشت: نهایتا نتیجه نشست روز یکشنبه برای تصمیم‌گیری نهایی به رئیس مجلس جهت تصمیم‌گیری در ستاد ملی کرونا ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :