نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: پیشنهادی که آقای استاندار در مورد باسمنج به وزارت کشور ارائه کرده، موضوع الحاق را منتفی و باسمنج را تبدیل به بخش می‌کند و بدین ترتیب در سایه‌سار تبریز شهری شکل می‌گیرد که اسلوب‌های شهرسازی را مراعات نخواهد کرد
کد خبر: ۸۸۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 31 July 2020

احمد علیرضابیگی در گفت گو با فارس در تبریز اظهار کرد: در شورای چهارم الحاق باسمنج را به تبریز قطعی کردیم، شورای باسمنج این الحاق را موکول به احداث راه دسترسی مناسب تبریز به باسمنج کرد و شهرداری به این تعهد خود عمل کرد و این اتفاق افتاد.

وی افزود: کج‌اندیشی در مدیریت سیاسی سبب شد، انتخابات شورای شهر مجددا برای باسمنج برگزار شود و در نتیجه آن افرادی انتخاب شدند که حاضر نبودند از فرصت به‌دست آمده برای منافع شخصی خود چشم‌پوشی کنند و مدام شاهد انواع و اقسام اتفاقات ناخوشایند در این حوزه هستیم.

بیگی تصریح کرد: پیشنهادی که آقای استاندار در مورد باسمنج به وزارت کشور ارائه کرده موضوع الحاق را منتفی و باسمنج را تبدیل به بخش می‌کند و بدین ترتیب در سایه‌سار تبریز شهری شکل می‌گیرد که الگوها و اسلوب‌های شهرسازی را مراعات نخواهد کرد.

استاندار پیشین آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه منطقه یاغچیان تبریز را در نظر بگیرید که کاملا با اسلوب شهرسازی درست شده و شمس‌آباد در داخل آن نظم کل مجموعه را به هم ریخته است؛ ادامه داد: باسمنج هم چیزی شبیه شمس‌آباد خواهد شد و شاید 10 سال بعد مجبور شویم برای ساخت و ساز بی‌اسلوب و نازیبای این منطقه و انطباق آن با تبریز چاره‌جویی کنیم.

بیگی متذکر شد: در حالی که بهترین زمین‌های این منطقه به فروش رفته، شرایطی به وجود آمده که در یک خیابان بین خاوران و شهر باسمنج ارزش افزوده مناطق نزدیک به خاوران با باسمنج کاملا متفاوت باشد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: باید وزارت کشور را مجاب کنیم که الحاق باسمنج به تبریز را تصویب کند و همین طور لازم است، شرایط پذیرش این الحاق و برنامه‌ریزی برای آن در شورای شهر تبریز هم ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار