قول «آبی» فرماندار به مردم تبریز
فرماندار تبریز گفت: بنا به اعلام مدیران مربوطه، با تدابیر اتخاذ شده و اقدامات ضربتی صورت گرفته جهت افزایش تولید آب و با همراهی مردم در صرفه جویی مصرف آب، ان‌شاءالله از امروز قطعی آب در تبریز نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۸۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ 01 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، بهروز مهدوی امروز در جلسه مدیریت مصرف آب شهرستان تبریز اظهار داشت: با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده، زحمات زیادی جهت رفع مشکل آب تبریز صورت گرفت که بحمدلله با پیگیری های استاندار محترم، امام جمعه محترم تبریز، فرمانداری تبریز و مدیران آب منطقه ای و آب و فاضلاب، تدابیر لازم اتخاذ و اقدامات مورد نیاز صورت گرفت و بنا بر اعلام مدیران مربوطه، انشالله از امروز در تبریز قطعی آب نخواهیم داشت و پایداری این وضع نیازمند صرفه جویی مردم شریف تبریز در مصرف آب هست.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در شرایط کرونا و فصل گرما به دلیل قطعی آب، گفت: تبریز مقام دوم در سرانه مصرفی آب کشور را دارد و مردم عزیز سختی های قطعی آب در این ایام را لمس کردند، لذا خواهش ما از مردم شریف و بافرهنگ تبریز این است که همچنان به صرفه جویی در مصرف آب ادامه دهند.

مهدوی ضمن تأکید بر حوزه فرهنگ سازی گفت: فرهنگ سازی، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و تأکید ما در این جلسه بر بحث فرهنگ می باشد و امید است ادارات مربوطه در این حوزه بیش از پیش سرمایه گذاری کنند تا مردم عزیز در جریان امر قرار گرفته و با جدیدترین متدهای مصرف صحیح آب آشنا شده و مشترکین عزیز از مزایای تشویقی صرفه جویی برخوردار باشند.

فرماندار شهرستان تبریز در بخش دیگر مطالب خود گفت: اقدامات لازم در فازهای بلند مدت و میان مدت در دست اقدام هست ولی آنچه که مشکل آب تبریز را در کوتاه مدت حل می‌کرد، اقدامات ضربتی بود که شکر خدا انجام گرفت و با مجموع این اقدامات تولید آب تبریز نزدیک ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش داشته است که جا دارد از زحمات مجموعه آب منطقه ای و آب و فاضلاب تشکر و قدردانی گردد.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات کوتاه مدت صورت گرفته، قطع مصارف غیرضرور، کاهش سهمیه آب اختصاصی به صنایع، افزایش آب اختصاصی از نهند، افزایش آب اختصاصی از چاه ها بوده و همچنین پروژه تعویض لوله نهند در طول شش ماه آتی به عنوان برنامه میان مدت و شروع پروژه انتقال آب ارس به عنوان برنامه بلند مدت با پیگیری های استاندار محترم در دست اقدام می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :