در ابتدا هر دو گروه به نوعی این انتخاب را محصول نفوذ نیروهای خود در شورا عنوان می کردند و هر کسی خود را پیروز می نامید و فتح گام به گام هم مطرح می شد ! پس از مدتی کار به وسط کشیدن پای استاندار و ماجرای تخلفات در انتخابات به میان آمد و هنوز هم خواستار مداخله مستقیم وی هستند !
کد خبر: ۸۸۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 03 August 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ، حتما بارها ضرب المثل دعوای "حیدری ، نعمتی" را شنیده اید و حتما هم می دانید که معمولا این ضرب المثل در چه جاههایی به کار برده می شود .
در خصوص ریشه این ضرب المثل روایت تاریخی وجود دارد . در تشریح این ضرب المثل آمده است "  "حیدری نعمتی" نام «دو فرقهٔ غوغا» بوده‌است که از زمان صفویه تا دهه‌های اخیر در اکثر شهرهای ایران حضور داشته‌اند و اغلب با هم درگیری بوده‌اند. در اصطلاح، جنگهای حیدری نعمتی به درگیری‌هایی در جوامع مدنی اطلاق می‌شود که منشأ منطقی درستی ندارد و سرچشمه گرفته از تعصبات عوام است.
چند هفته ای است که ماجرای انتخاب شهردار دهدشت به بحث روز رسانه ها و فضای سیاسی شهر دهدشت تبدیل شده است اما پس از انتخاب شهردار ماجرا از شهر دهدشت فراتر رفت و سیاسیون و کاربران فضای مجازی دیگر شهرستان های کهگیلویه بزرگ را هم وادار به واکنش و اظهار نظر کرد و البته کار تا مرکز استان هم پیش رفت!
تا قبل از انتخاب شهردار جدید بیشتر مباحث بر روی آنالیز کاندیداهای شهرداری بود ! گزینه هایی مطرح می شد از داخل استان تا خارج استان اما وقتی نتیجه 4 رای برای داورپناه به عنوان شهردار انتخابی بالا آمد جنگ " حیدری_ نعمتی" دو گروه رقیب در انتخابات مجلس یازدهم هم شدت گرفت!
در ابتدا هر دو گروه به نوعی این انتخاب را محصول نفوذ نیروهای خود در شورا عنوان می کردند و هر کسی خود را پیروز می نامید و فتح گام به گام هم مطرح می شد ! پس از مدتی کار به وسط کشیدن پای استاندار و ماجرای تخلفات در انتخابات به میان آمد و هنوز هم خواستار مداخله مستقیم وی هستند !
اینکه شهردار دهدشت چه کسی و با چه توانایی هایی باشد بسیار مهم است اما در حال حاضر آنچه که مهمتر از موضوع اصلی شده است ، نبرد دو گروه بر سر اثبات قدرت نفوذ خود است که  در این بین مصالح عمومی مردم و معضلات بیشمار شهر دهدشت نادیده گرفته می شود ! این نادیده گیری مصالح عمومی در برخی موارد دیگر هم دیده می شود که متاسفانه برخی رسانه ها هم به نوعی وارد این نبرد شده و عده ای حیدری هستند و عده ای نعمتی !
"حیدری و نعمتی" این روزها فقط مربوط به انتخاب شهردار دهدشت نیست بلکه در موضوع مطالبات عمومی حوزه های انتخابیه استان هم مشهود است و از رسانه ها تا مردم ، مصالح عمومی نادیده گرفته می شود. به عنوان مثال در بسیاری از شهر های استان طرح ها و پروژه هایی که با نام برخی سیاسیون مطرح هستند وارد فضای نبرد "حیدری و نعمتی" شده که سردمداران آن بیشتر یا رقبای انتخاباتی مجلس هستند و یا جریان های سیاسی !
در موضوع  انتخاب شهردار دهدشت هم از طرف فعالان سیاسی رسانه ای از استاندار خواسته می شود که به موضوع ورود کند .  این درخواست ها و یادداشت های رسانه ای به یک رویه روزانه تبدیل شده است و تقریبا هر روز مطلبی با مخاطب قرار دادن استاندار منتشر می شود ! جریان های سیاسی رقیب در انتخابات اسفند ماه هم تحت هیچ شرایطی حاضر به کوتاه آمدن و اجازه دادن به طی شدن روند قانونی نیستند! و تلاش دارند به هر نحو ممکن نظر خود را تحمیل کنند! به قول معروف "حال استاندار می ماند و قلم و امضایش!"
ضمن اینکه احتمالا استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشت بیش از یک سال مدیریت خود در کهگیلویه و بویراحمد ، متوجه اینگونه جوسازی ها شده است و چندان تحت تاثیر هجمه ها قرار نخواهد گرفت و تلاش خواهد نمود مطابق قانون با در نظر گرفتن مصالح عمومی و در زمان قانونی اقدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار