یک کارشناس بازار طلا و سکه از افزایش تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه از سوی مردم خبر داد و دلیل آن را نگرانی از کاهش ارزش ریال عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 03 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجتبی فیروزی  با اشاره به افزایش قیمت طلا طی چند وقت اخیر، گفت: این افزایش ناشی از دو عامل بود، یکی بالا رفتن قیمت ارز که به شدت طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دیگری بالا رفتن قیمت جهانی طلا که البته تاثیر آن از افزایش قیمت دلار کمتر بود.

وی دلیل اینکه طی چند وقت اخیر علی رغم کاهش قیمت دلار قیمت طلا بالا رفته را نیز ناشی از نوسانات قیمت جهانی طلا دانست و تاکید کرد: هنوز قیمت طلا در ایران تا حدودی از قیمت جهانی پایین‌تر است.

به گفته فیروزی، این عوامل باعث شده قیمت هر گرم طلا در روزهای اوج حتی به یک میلیون و 140 هزار تومان هم برسد که رقم بی‌سابقه‌‍ای بوده و اکنون نیز در قیمت حدود گرمی یک میلیون و 60 هزار تومان باقی مانده است.

رییس پیشین اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه در همین قیمت بالا هم مردم تقاضای زیادی برای خرید طلا دارند، یادآور شد: این تقاضا فقط مربوط به طلای شکسته و سکه است و در طلای نو به دلیل قیمت تمام شده بالا، تقاضا بسیار کم است.

وی در ادامه قیمت کنونی طلا را واقعی دانست و یادآور شد: اکنون قیمت طلای آب شده حباب چندانی ندارد، اما در سکه حدود 500 هزار تومان حباب داریم و قیمت واقعی سکه باید حدود 10 میلیون و 600 هزار تومان باشد که اکنون بیش از یازده میلیون تومان است.

فیروزی درباره وضعیت قیمت‌ها در آینده و در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید هست نیز گفت: قیمت طلا به قیمت دلار بستگی دارد و اگر دلار ارزان شود ممکن است طلا هم پایین بیاید، همچنین با توجه به واقعی بودن قیمت طلا، احتمال اینکه ریزشی ناشی از تخلیه حباب وجود داشته باشد کم است، اما از سوی دیگر فکر می‌کنم کشش قیمت بیش از رقم کنونی در بازار وجود ندارد.

فیروزی معتقد است، بررسی مجموع این عوامل نشان می‌دهد احتمالا قیمت طلا در همین حدود فعلی ثابت خواهد ماند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار