کد خبر: ۸۸۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 05 August 2020

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه همه ما بدانیم تا روزی که به صندوق، انتخابات و رای مردم احترام می گذاریم هیچ قدرتی نمی تواند به ما صدمه بزند، گفت: وقتی مردم با ما هستند و حکومت ما منتخب مردم است معنی ندارد که کسی از کاخی در آن طرف دنیا برای پایان حکومت مردم در ایران و اغتشاش تصمیم بگیرد.

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت با تبریک سالروز ولادت حضرت امام هادی(ع) و تبریک پیشاپیش عید غدیر خم، اظهار داشت: ائمه هدی (علیهم السلام) برای اجرای دستورات ی و عدالت درطول دوران زندگی‌اش آن زحمات و سختی‌های زیادی متحمل شدند و ما هم افتخار میکنیم که پیرو چنین امام هایی هستیم.

وی افزود: عید غدیرخم هم از اعیاد بزرگ ما و عیدالله اکبر است و عید ولایت و حکومت و سیاست و مردم سالاری است که پیامبر موضوع حکومت را در جمع مردم آن هم در جمع معمولی بلکه در جمع بزرگی که حاجیان از حج برمی گشتند و آن هم در حجه‌الوداعی که از پیش اعلام کرده بود که آخرین حج است در یک صراحی حضرت کاروان را متوقف کرد و فرمود آنهایی که پیش رفته اند برگردند و آنهایی که عقب هستند برسند و همه اینها برای این بود که اهمیت مسئله را برای همه مسلمانان روشن کنند و دلیل آن هم آن فرمان قاطع الهی بود.

روحانی با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام سیاست از حکومت و حکومت از دین جدا نیست فعالیت‌های اجتماعی از فعالیت‌های اخلاقی و معنوی جدا نیست گفت: همه ما امیدواریم که بتوانیم راه و مسیر امامت اهل بیت و مولایمان امیرالمومنین را بخوبی اجرا و عمل کنیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به چهاردهم مرداد ماه و گذشت ۱۱۴ سال از مشروطه خاطرنشان کرد: ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است و پیشگام در تاسیس پارلمان و مجلس شورا است و قبل از این که در این منطقه کسی پارلمان، مجلس و صندوق ها را داشته باشد ۱۱۴ سال پیش فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: مردم ما در این صد و چهارده سال افتان و خیزان روزهای سخت راحتی داشتند ولی معمولاً تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه حکومت به ظاهر مشروطه بود و ما دارای قانون اساسی و مجلس شورا بودیم ولی متاسفانه بیشتر اوقات این زمان طولانی بیش از ۵۰ سال که با نام مشروطیت و مدتی نیز با نام مشروعیت گذشت صرفاً به نام بود، در عمل کمتر مشاهده کردیم و این انقلاب اسلامی بود که انقلاب مشروطه را کامل کرد و راهش را به صورت خوب ادامه دادیم و امروز مردم سالاری دینی را شاهدیم.

روحانی ضمن تاکید بر اینکه همه ما بدانیم تا روزی که به صندوق، انتخابات و رای مردم احترام می گذاریم هیچ قدرتی نمی تواند به ما صدمه بزند، گفت: وقتی مردم با ما هستند و وقتی حکومت ما منتخب مردم است و وقتی مجلس دولت و بقیه ارکان حکومت ما مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود و معنی ندارد که کسی از کاخی در آن طرف دنیا بنشیند و بخواهد برای پایان حکومت مردم در ایران و اغتشاش تصمیم بگیرد. اینها حرف های کهنه شده قدیمی و بی اساس است و تا روزی که صندوق و انتخابات است جمهوری اسلامی ایران با همین قدرت می ماند.

وی ادامه داد: البته می توانند ما را اذیت کنند؛ همانطور که در این سال‌ها اذیت کرده اند اما در عین حال نمی‌توانند اصل این نظام و حکومت مردم سالار را از مردم بگیرند چون این کار امکان پذیر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار