استاندار:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر راه‌اندازی هاب لجستیک استان با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان بستان‌آباد، گفت: تأخیر چندساله در اجرای این طرح قابل قبول نیست و باید موانع اجرای آن هرچه‌سریع‌تر برداشته شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 09 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر راه‌اندازی هاب لجستیک استان با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان بستان‌آباد، گفت: تأخیر چندساله در اجرای این طرح قابل قبول نیست و باید موانع اجرای آن هرچه‌سریع‌تر برداشته شود.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی طرح توسعه پایدار اقتصادی در شهرستان بستان‌آباد به عنوان شهرستان منتخب استان، با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و ترانزیتی، گفت: توسعه هر یک از شهرستان‌های استان، توسعه استان و به تبع آن توسعه همه‌جانبه را برای کشورمان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به انتخاب شهرستان بستان‌آباد به عنوان یکی از 31 شهرستان منتخب کشور برای اجرای برنامه‌های توسعه پایدار اقتصادی، افزود: باید تمام مدیران استان و شهرستان به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و تمامی برنامه‌های خود را با محوریت توسعه این شهرستان پیش ببرند.

وی، انتخاب بستان‌آباد به عنوان پایلوت توسعه در کشور را آزمونی بزرگ برای استان دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم این آزمون را با موفقیت به انجام برسانیم، قطعا موفق به جذب اعتبارات بیشتر برای اجرای طرح‌های توسعه سایر شهرستان‌های استان خواهیم شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تدوین الگوهای توسعه متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه، گفت: ظرفیت‌های خاص هر منطقه باید مورد توجه قرار گرفته و از اجرای نسخه‌های واحد برای مناطق مختلف، اجتناب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان تاکید کرد و افزود: آذربایجان شرقی از ظرفیت‌های بی‌نظیر معدنی برخوردار است که این برخورداری نیز منحصر به یک شهرستان نیست و بسیاری از شهرستان‌های استان مانند بستان‌آباد نیز ذخایر بسیار خوب معدنی را در خود جای داده‌اند.

وی به آخرین وضعیت راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز هم اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه، جزو اولویت‌های اصلی است و تلاش می‌کنیم که این پروژه تا دهه فجر امسال از بستان‌آباد به تبریز برسد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، پورمحمدی همچنین تأکید کرد: با توجه به ضرورت اجرای برنامه‌های توسعه در شهرستان بستان‌آباد، ۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی این شهرستان در سال جاری تخصیص یابد.

راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی زنان در روستاها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌های اجرایی را در راستای اجرای طرح توسعه شهرستان بستان‌آباد تشریح کرد.

تقی کرمی همچنین از راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی زنان در روستاها خبر داد و گفت: روستاهای واجد شرایط برای اجرای این طرح شناسایی شده و فرآیندهای مورد نیاز به زودی پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: احداث شهرک صنایع دستی قزلجه‌میدان نیز با پیگیری معاون عمرانی استاندار آغاز و عملیات تامین زیرساخت آن نیز به پایان رسیده است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات دولت در این شهرستان، گفت: شهرستان بستان‌آباد نیازمند توجه ویژه مسئولان است که در این صورت می تواند به نقش مهم خود در اشتغال جوانان منطقه و توسعه هرچه بیشتر اقتصادی عمل کند.

غلامرضا نوری خواستار اتخاذ تدابیر مناسب عملیاتی برای توسعه و تسهیل هرچه بیشتر گردشگری در شهرستان بستان آباد شده و بر تسریع در بهره برداری از راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار