رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نمایندگان مجلس این پیشنهاد را از دوره دهم مطرح کردند که وزارت راه و شهرسازی بار دیگر از یکدیگر منفک شود، در شرایط کنونی شهرداری ها و دهیاری ها زیر نظر وزارت کشور هستند، حال پیشنهاد ما این است که این دو بخش به همراه حوزه مسکن، وزارت مسکن را تشکیل داده و از سوی دیگر وزارت راه نیز تشکیل شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 10 August 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به مشکلات ادغام وزارت مسکن و وزارت راه و شهرسازی، گفت: ادغام این دو بخش موجب شد که بسیاری از بخش های وزارتخانه از جمله بخش مسکن عملا مورد توجه قرار نگیرند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی از نظر بدنه سازمانی بسیار گسترده و حجیم است، در شرایط کنونی این وزارتخانه دارای 15 معاون وزیر و مدیرعامل است که قطعا مدیریت تمام این بخش ها توسط وزیر راه و شهرسازی امکان پذیر نیست.

وی گفت: نمایندگان مجلس این پیشنهاد را از دوره دهم مطرح کردند که وزارت راه و شهرسازی بار دیگر از یکدیگر منفک شود، در شرایط کنونی شهرداری ها و دهیاری ها زیر نظر وزارت کشور هستند، حال پیشنهاد ما این است که این دو بخش به همراه حوزه مسکن، وزارت مسکن را تشکیل داده و از سوی دیگر وزارت راه نیز تشکیل شود.

رضایی کوچی ادامه داد: دولت از سال های پیش نسبت به پیشنهاد مجلس برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نظر مثبت داشت، از این رو در شرایط فعلی نیز نمایندگان مجلس یازدهم به ویژه اعضای کمیسیون عمران نیز موافق این تفکیک هستند تا دو وزارتخانه بتوانند به وظایفشان به درستی عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار