رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت آلو از باغ‌های استان آغاز شده و پیش بینی‌ها بیانگر افزایش ۱۱ درصدی تولید این محصول در باغ‌های منطقه است.
کد خبر: ۸۸۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 10 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود ۲۹ هزار و ۱۰۰ تن محصول آلو در استان برداشت شود.

جلیلی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن‌ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلو‌های بومی دراستان تولید می‌شود.

جلیلی اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ‌های آلو استان در مجموع سه هزار و ۳۶۶ هکتار بوده که ۲ هزار و ۹۴۱ هکتار آن بارور و ۴۲۵ هکتار آن غیر باور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان‌های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه و به ترتیب شهرستان‌های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده اند.

جلیلی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: از نظر زمان برداشت میوه‌های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می‌شوندکه مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار