کد خبر: ۸۸۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 10 August 2020

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی عصر روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری  رشت در فرمانداری اظهار داشت: اجرای طرح بازآفرینی شهری به منظور رفع مشکلات ساکنان آن منطقه از اولویت های دولت تدبیر و امید است لذا دستگاه باید همکاری های لازم را در این ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در راستای توسعه شهرها و به منظور ارایه خدمات بهتر، زیباسازی شهرها و غیره انجام می گیرد، افزود: بازآفرینی شهری نگاه تک جانبه و تک بعدی نیست، اینکه مسیری را بازکنیم یا ساخت و سازی انجام شود بلکه بازآفرینی هدف کلی را طلب می کند به این معنی که اتفاقی را رقم زند که ارتقاء کیفیت زندگی مردم را به ارمغان آورد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به در نظرگرفتن اعتبارات خوب از سوی دولت برای بازآفرینی شهری خاطر نشان کرد: بسیاری از شهرستان های استان های دیگر از این فرصت به خوبی بهره بردند لذا ما نیز باید از ظرفیت های بازآفرینی شهری حداکثر استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر این مطلب ه ما باید از پتانسیل های بافت های دارای قابلیت بازآفرینی نهایت استفاده را ببریم، اضافه کرد: در شهرستان رشت بافت های قدیمی مختلفی داریم که نشانگر این است که بستر کار در این منطقه وجود دارد لذا باید حوزه بازآفرینی شهری مورد توجه جدی قرار گیرد.

فتح اللهی با بیان اینکه تمام املاک دولتی برای برنامه بازآفرینی شهری تعیین تکلیف شده ، بیان داشت: شناسایی مناطق دارای پتانسیل بازآفرینی شهری در شهرستان رشت ضرورت دارد لذا دستگاه ها باید اراضی و املاک دارای قابلیت بازآفرینی شهری را شناسایی کرده و نهایت همکاری را در این بخش داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بازآفرینی شهری باید به طور جدی در شهرستان رشت اجرا شود ، اضافه کرد: جلسات مختلف در فرمانداری از جمله ستاد بازآفرینی شهری باید کاربردی بوده و خروجی داشته باشد.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل است که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار