شهردار اردبیل از آغاز عملیات بازگشایی، تعریض، تملک املاک باقی‌مانده در سایت «شهیدگاه» اردبیل به مساحتی در حدود ۹۰۰ متر مربع خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 10 August 2020
«شهیدگاه» اردبیل بازگشایی شد

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان ظهر امروز در بازدید از محوطه شهیدگاه اردبیل اظهار داشت: در راستای تحقق شعار «اردبیل، شهر انسان محور» و ادامه بازگشایی و تملک املاک شهیدگاه در اطراف بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، این محوطه با هزینه بیش  از 6 میلیارد تومان بازگشایی و تعریض شد.

وی گفت: عملیات بازگشایی سایت شهیدگاه در بافت مرکزی و تاریخی شهر در چند روز گذشته اجرا شده و  اکنون عملیات سنگفرش آن در حال اجرا است.

شهردار اردبیل با تاکید بر ارتقای فرهنگ پیاده‌مداری و سلامت‌محوری بیان کرد: در این راستا پیاده‌راه‌هایی از جمله پیاده راه اسفریس، پیاده راه ارتش و رینگ سلامت شورابیل در شهر اردبیل احداث شده است که علاوه بر اینکه سبب ارتقای کیفیت زندگی، بهبود سلامت جسمی و افزایش روابط اجتماعی شهروندان می‌شود بلکه مورد استقبال شهروندان و گردشگران نیز قرار گرفته است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه احیای بافت فرسوده شهر و بازآفرینی شهری، بازگشایی محوطه تاریخی شهر،ارتقا جاذبه‌های گردشگری،سلامت محوری و تسهیل در تردد و عبور و مرور شهروندان از جمله اهداف این طرح است، افزود: اجرای پروژه‌های سلامت محور همواره جز برنامه‌ها و اولویت‌های شهرداری است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه فضای شهیدگاه با هدف مکانی تاریخی برای برگزاری آیین‌ها و مناسبت‌های مذهبی _ فرهنگی در بافت تاریخی شهر و در اطراف بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی طراحی و اجرا شده است، گفت: اجرای آبنما، مبلمان شهری و نورپردازی‌های نوین شهری با هدف خلق زیبایی‌های بصری در فضای شهر نیز در این محوطه اجرا شده است.

انتهای پیام

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار