استاندار آذربایجان شرقی گفت: دوست و دشمن می‌دانند که ملت ما جان می‌دهد، اما از ارزش‌های خود دست برنمی‌دارد.
کد خبر: ۸۸۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 14 August 2020

 به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار صمیمی با جمعی از آزادگان استان با بیان این‌که صمیمانه و با تمام وجود قدردان زحمات ایثارگران و آزادگان هستیم، اظهار داشت: سخن گفتن از رنج و فداکاری شما عزیزان، آسان است، اما نمی‌توان حتی لحظه‌ای از آن رنج و زحمت‌ها را تجسم کرد.

وی با بیان این‌که شهدا، جانبازان و آزادگان با خدا معامله کرده‌اند، افزود: آزاده، بالاترین واژه‌ای است که می‌توان برای شما به کار برد؛ شما خود را از ارزش‌های مادی و دنیوی آزاد کرده‌اید و به مقام آزادگی و وارستگی رسیده‌اید.

پورمحمدی با گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن، گفت: این مناسبت بهانه‌ای برای قدردانی از آزادگان سرافراز و خانواده‌های آنان و همچنین گرامی‌داشت فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن این فرهنگ به نسل جدید است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: ثبات و آرامشی که امروز بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور حاکم است در سطح دنیا بی‌نظیر است و این نعمت الهی در سایه حماسه‌آفرینی‌ها و مبارزات شهدا، جانبازان و ایثارگران به دست آمده است

وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و ارزشی است و خون‌های زیادی برای به ثمر رسیدن آن ریخته شده و نباید به بهانه مشکلاتی که همیشه وجود داشته، ارزش‌ها و دستاوردهای این انقلاب زیر سوال برود.

وی تأکید کرد: نسل جدید، روزهای انقلاب و جنگ را ندیده است و باید خاطرات آن روزها را دائماً بازگو کنیم تا فرهنگ ایثار و مقاومت زنده بماند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: جنگ هنوز تمام نشده و اگر در دوران دفاع مقدس، دشمن رودرروی ما بود، امروز از هر راهی برای ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌های آن وارد می‌شود و رسالت‌ها نیز به تناسب این جنگ تغییر یافته است.استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: دوست و دشمن می‌دانند که ملت ما جان می‌دهد، اما از ارزش‌های خود دست برنمی‌دارد و باید این امانت را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

گفتنی است چند نفر از آزادگان سرافراز استان نیز که از مسئولان آسایشگاه‌ها و اردوگاه‌های اسرا در عراق بودند، به بیان خاطراتی از دوران اسارت پرداختند و دیدگاه‌های خود را درخصوص پاسداشت فرهنگ ایثار و مقاومت بیان کردند.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، یک هزار و 906 نفر از آزادگان سرافراز قبل و بعد از انقلاب اسلامی (معادل 4.5 درصد از کل کشور) متعلق به این استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار