کد خبر: ۸۹۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 10 September 2020

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با محکومیت اهانت مجله فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، گفت: وحدت اسلامی، بیداری مقاومت اسلامی و برخورد هوشمندانه با این قبیل امور، انقلابی بر ضد حرکت‌های جنایت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی و جهان غرب خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر پنجشنبه در تجمع مردم تبریز برای محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم در جوار مزار شهدای مدافع حرم وادی رحمت تبریز، با تشکر از تدبیر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در اجرای این برنامه، اظهار کرد: امروز در کنار مرقد مطهر شهدای مدافع حرم با حضور امت خداجو، علما، فرماندهان نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا و تمامی علاقه مندان به محمد(ص) و آل محمد(ص) در این‌جا جمع شده ایم تا اقدام جسورانه و هتاکانه یکی از نشریات مزدور فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اهانت به پیامبر صلح و عدالت، نشانه‌ی انفعال و استیصال استکبار در مقابله با گفتمان بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است و به منظور انتقام از شکست‌های پیاپی مستکبران در مقابله با آزادی خواهان جهان و پیروان کتب توحید انجام می‌گیرد؛ البته هر از چندگاهی شاهد این‌گونه جسارت‌ها هستیم اما این تحرکات زبونانه و ظالمانه نه تنها اهانت به مقدسات مسلمان بلکه شکستن حرمت همه ادیان توحیدی و پیامبران الهی است و وظیفه پاسخگویی آن نیز بر عهده همه آزادی خواهان بیدار جهان است.

وی ادامه داد: همگان می‌دانند که این قبیل اقدامات که با تقسیم کار شیطانی استکبار به بهانه مضحک "آزادی بیان" انجام می شود، بیش از هر چیز در پی انحراف افکار عمومی از وضعیت اسفبار تمدن غرب در مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و رسوایی‌های سردمداران استکبار در مقابله با اعتراضات فراگیر در این کشورها است.

حجت الاسلام آل هاشم هدف دیگر این حرمت شکنی را منصرف کردن اذهان مسلمانان از مسئله فلسطین دانست و گفت: فلسطین که اولویت اول جهان اسلام محسوب می‌شود، اکنون دستخوش طرح‌های شیطانی معالمه قرن و عادی سازی خیانت بار روابط با دشمن خبیث انسانیت یعنی رژیم جعلی اسرائیل است.

وی افزود: بهانه صیانت از آزادی بیان برای مقابله با این اهانت‌های وقیحانه توسط رئیس جمهور فرانسه که کشورش بیش از یک سال است محل درگیر اعتراضات شده است، بیش از هر زمان مضحک و رسوا کننده است.

وی با ابراز شگفتی و تعجب از این‌که جسارت به ساحت پیامبر اعظم (ص) و قرآن کریم، آزادی بیان به شمار می‌آید، اظهار کرد: امروز علمای اسلام در سطح جهان، مردم مسلمان ایران اسلامی و مردم قهرمان آذربایجان ضمن محکومیت شدید این اقدام جنون آمیز و اقدام شیطانی همه‌ی پیروان آزادی خواه ادیان توحیدی و ابراهیمی و علما و نخبگان جهان اسلام را برای مقابله با دین ستیزی و قداست شکنی مزدوران پیاده نظام استکبار دعوت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز ما مردم آذربایجان از دستگاه دیپلماسی امور خارجه کشور و سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی فعال در حوزه بین الملل می‌خواهیم تا با اتخاذ تصمیمات هوشمندانه، خردمندانه و قاطعانه با استفاده از ظرفیت‌های مجامع و نهادهای بین الملل اسلامی دیگر ادیان توحیدی برای مقابله با این حرکت طراحی شده و خبیثانه اقدام کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار کرد: مردم قهرمان آذربایجان با حضور پدران و مادران شهدا، علما، طلاب، برادران و خواهران متدین تبریزی این توطئه سازمان یافته و توطئه ضدبشری که توسط استکبار انجام می‌گیرد و اهانت با پیامبر اکرم (ص) و هم‌چنین تعرض به قرآن کریم توسط مزدوران جهان غرب را به شدت محکوم می‌کنند.

 

وی متذکر شد: هم‌چنین تقاضای برخورد تمامی اقشار جامعه جهان اسلام با این قبیل امور را داریم و توجه همگان را به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در افشای انگیزه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در انحراف اذهان ملت‌ها و دولت‌های عرب آسیا از نقشه شوم خاورمیانه جدید جلب می‌کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سی و نهمین سالروز شهادت شهید محراب آیت الله مدنی، گفت: امسال ویروس کرونا نگذاشت مراسم حضوری برای گرامیداشت این شهید محراب برگزار کنیم.

وی افزود: مهربانی‌های این شهید، توجهات به طبقه پایین، ساده زیستی و قاطعیت وی هیچ وقت فراموش نمی‌شود؛ آن چه که شهید آیت الله مدنی را هنوز بعد از گذشت ۳۹ سال، در ذهن‌ها زنده نگه داشته اخلاص این شهید است و نه تنها مردم تبریز بلکه مردم استان‌هایی که ایشان در آنجا در تبعید بودند نیز مهربانی‌های وی را هیچ وقت فراموش نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار