ئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی از ابتلای کودک هفت ساله و نوجوان ۱۳ ساله‌ی سرابی به کرونا و بستری شدنشان در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 11 September 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمد حسین صومی، پنجشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی، تعداد کل مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی را ۳۱ هزار و ۵۵ نفر عنوان و اظهار کرد: امروز ۲۰ شهریور ماه، ۲۸۰ مورد از نمونه‌های کووید۱۹ مثبت اعلام شدند، در مجموع ۴۰ الی ۵۰ درصد آزمایشات مثبت است.

وی با بیان اینکه طبق آمار کشوری، استان ما از نظر ابتلا به کرونا جزو استان‌های قرمز محسوب می‌شود، گفت: ‌ بر اساس اطلاعات دو هفته گذشته، شهرستان‌های ورزقان، هوراند و اسکو جزو استان‌های سفید هستند که هر آن احتمال حرکت به سمت زرد و قرمز شدن، وجود دارد و سایر استان‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

وی، شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان آباد را جزو شهرستان‌های زرد از نظر ابتلا به کرونا و سایر شهرستان‌ها را در وضعیت نارنجی و قرمز تلقی کرد.

دکتر صومی در مورد بازگشایی مدارس و ضرورت رعایت دستورالعملهای بهداشتی در مدارس هم گفت: مدیران مدارس و دانش آموزان باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و دانش آموزان باید شیوه های بهداشتی کرونایی را آموزش ببینند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری و ۱۲ نفر هم فوت شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است، افزود: هم اکنون ۱۰۵ نفر نیز به کمک دستگاه های ونتیلاتور(تهویه مکانیکی) نفس می کشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار