معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه سفر امروز به استان آذربایجان شرقی به شهرک صنعتی فناوری‌های پیشرفته رفت و نخستین خط تولید انبوه «تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک» خاورمیانه را افتتاح کرد.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 15 September 2020

به گزارش تابناک تبریز، این محصول دانش‌بنیان، با تلاش فعالان فناور شرکت دانش بنیان صنایع نوین اندیش سهند آرام تبریز تولید شده است و بخش قابل توجهی از نیاز صنایع پیشرفته را تأمین می‌کند. در نخستین فاز این پروژه دانش‌بنیان، نیاز کشور به ۵ هزار تیوپ لیزری در سال تأمین می ‌شود. افتتاح این خط تولید ایران را در جمع کشورهای دارنده فناوری تولید تیوب لیزر سیلد گاز کربنیک  جهان جای داد.

تیوپ لیزری به فناوری پیشرفته برای تولید نیاز دارد و کاربرد آن در تمام تجهیزات بیمارستانی برای تصویربرداری لیزری و در حوزه صنعت و تولید اعم از دستگاه های برش، حکاکی روی فلز، چوب، چرم، لایه برداری پزشکی و حتی حوزه دفاعی کاربرد دارد.


برای پروژه خط تولید تیوب لیزر سیلد گاز کربنیک ۸۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و تولید تیوپ‌ها در نخستین کارخانه تولید تیوب لیزر گازکربنیک خاورمیانه در ابعاد ۶ هزار متر مربع با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ تیوب لیزر انجام می‌شود. این فاز از پروژه ظرفیت تولید را به ۱۵ هزار خروجی در سال می‌رساند. فناوری تولید این محصول تاکنون در انحصار کشورهای آمریکا، چین و ... بود و اکنون ایران به جمع این کشورها پیوسته است.

بازدید از 15 دستاورد فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

ستاری در ادامه سفر یک‌روزه به آذربایجان شرقی از محل نمایشگاه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بازدید کرد. در این نمایشگاه ۱۵ طرح فناورانه و دانش‌بنیان در زمینه‌های چرم و کفش، سلامت، پلیمر، فناوری حرارتی، ساختمان و تجهیزات پزشکی ارائه شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پیش از این کارخانه تعمیق تولید داخل را در دانشگاه تبریز افتتاح کرده بود که قرار است تمام قطعات تخصصی تحریمی توسط این کارخانه تولید شود.

از مزایای کارخانه تعمیق تولید داخل، ساخت نمونه کاملاً بومی از قطعات مورد نیاز است که این قطعات عمدتاً در صنایع کاغذ و سلولزی کاربرد دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :