کد خبر: ۹۰۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 18 September 2020

به گزارش تابناک تبریز،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های اول نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز در ادامه بحث تحقق عدالت اجتماعی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مبارزه با فقر اولین شرط برای عدالتخواهی و وظیفه همگانی است و مختص قشر خاص نیست.

وی افزود:  مبارزه همگانی با فقر و رسیدگی به امور مستضعفین، اهداف عالی نظام اسلامی یعنی معنویت و تکامل روحی و تعامل اخلاقی را میسر می کند.

مبارزه با فساد یکی از راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است.

وی تصریح کرد: در اندیشه های رهبر معظم انقلاب فساد اقتصادی پنج ضرر به جامعه وارد تحمیل می‌کند.

امام جمعه تبریز خالی شدن بیت المال را یکی از ضررهای فساد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر با فساد اقتصادی مبارزه نشود، افراد صاحب سرمایه به جای تقبل کارهای پر زحمت تولید مشغول بند و بست و کارهای فساد انگیز می‌شوند.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه ضرر دوم این نوع فساد بازماندن کشور از فعالیت های اقتصادی است اظهار داشت : افراد مفسد در حوزه اقتصاد برای رسیدن به اهداف خود پرداخت و دریافت رشوه را در جامعه و افراد مسئول رواج می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : وقتی پول و لقمه حرام در بین مردم رایج شد گناه نیز رایج می‌شود و در واقع ضرر بعدی فساد مالی ، بروز فسادهای اخلاقی و جنسی در جامعه است.

 آل هاشم تاکید کرد: از منظر مقام معظم رهبری وقتی برخی از مدیران و برخی از مردم مبتلا به فساد شدند به پایگاه دشمنان خارجی تبدیل می‌شود و دشمن بواسطه این پایگاه‌ها نقشه‌ها و توطئه‌های خود عملیاتی می‌کند.

 

 وحدت راهکار مقابله با توطئه های دشمن

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دشمن برای یک سال آینده کشور نقشه هایی در سر دارد که راهکار مقابله با این توطئه ها وحدت و اتحاد ملی است.

آل هاشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه تمرکز تلاش های مذبوحانه دشمن بر چهار حوزه و کلید واژه اصلی استوار است گفت: دشمن برای یک سال آینده امنیت، سلامت، معیشت و وحدت ملی را مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: برای مقابله با توطئه های امنیتی دشمنان باید نیروهای مسلح را به بروزترین تجهیزات وامکانات دفاعی مجهز کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: دشمن در تلاش است با سیاسی کردن عرصه سلامت، این عرصه به مردم سخت‌تر کند از این رو باید حرکتهای جهادی در حمایت از کادر بهداشت و درمان تدوام داشته باشد.

وی افزود: پیشتازی و پرچم‌داری در رعایت بهداشت توسط مردم مذهبی و انقلابی ترویج داده شود کما اینکه این موضوع را در ماه‌های رمضان و محرم توسط هیات‌های حسینی مشاهده کردیم و بیشترین توجه به رعایت اصول بهداشتی از سوی هیات‌ها شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حرکت در مسیر و منطق رهبر حکیم انقلاب گفت: باید الگوی مصرف نادرست و مصرف‌های بی‌رویه و پرهزینه را که در بین برخی خانواده‌های رواج یافته اصلاح شود‌.

دست اندرکاران مسائل اقتصادی مراقب گرانی های افسار گسیخته باشند / چشم طمع دشمن برای انتخابات 1400

امام جمعه تبریز دوری از گرانی های بی منطق را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: دست اندرکاران مسائل اقتصادی مراقب گرانی‌های افسار گسیخته باشند و قرارگاه های نهضت احسان و کمک های مومنانه را برای دست گیری از نیازمندان و کمک به معیشت مردم سازماندهی کنند.

آل‌هاشم با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است گفت: چنانچه در انتخابات مجلس شورای اسلامی با کاهش مشارکت مردم مواجه بودیم، دشمن چشم طمع به این موضوع دارد و برنامه ریزی می‌کند تا مردم در پای صندوق های رای حاضر نشوند که راهکار مقابله با این توطئه دشمن وحدت و اتحاد ملی است.

 

 

 ضرورت مراقبت دقیق و برنامه ریزی صحیح برای استقرار کامل صلح در منطقه

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای استقرار صلح در منطقه باید با حفظ هوشیاری و آمادگی خود ، ضروری است مراقبت دقیق و برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

 آل هاشم در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادوخاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی گفت : دشمن به دنبال غافلگیری از پیروزی انقلاب ۱۹ ماه با شهادت ها، ترور ها و انفجار ها در صدد از بین برد انقلاب بر آمده بود اما چون موفق نشد جنگ ۸ ساله را تحمیل کرد.

امام جمعه تبریز تصرف خاک ایران، تجریه جمهوری اسلامی ایران و تسلط بر نفت منطقه را از اهداف دشمن در این جنگ برشمرد و اضافه کرد: در سایه فداکاری نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج، دشمن به اهداف خود نرسید و یک وجب از خاک هم به دست آنها نیافتاد.

وی با بیان اینکه پیروز جنگ ما بودیم گفت: عزت نتیجه دفاع غیرتمندانه است و چون در آن زمان در برابر دشمنان ایستادیم و به نتیجه رسیدیم همان گونه که امروز در برابر استکبار ایستاده‌ایم.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: دشمن می‌خواست ایران اسلامی برای قرن‌ها با حقارت زندگی کند و آنچه امروز هست نباشد اما خون جوانان فداکار دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

 آل‌هاشم تاکید کرد: امروز برای استقرار کامل صلح در منطقه باید هوشیار بود و لحظه‌ای از تمرین، آموزش و رزمایش غافل نشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب از جنگ بعنوان گنجینه و گنج یاد می‌کنند، تاکید کرد: حفظ آثار جنگ از وظایف نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس است از این رو ایجاد موزه‌های جنگ باید در اولویت باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر قدرشناسی از پیشکسوتان جنگ و دفاع مقدس گفت: نباید این عزیزان و خانواده های آنها را فراموش کرد ، باید دستگاه های متولی به مشکلات آنها رسیدگی کنند و به بازماندگان جنگ و خانواده های شهدا و ایثارگران توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار