ـ فرمانده‌ انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوزه اراذل و اوباش استان ما به دلیل اینکه مردم این افراد را نمی‌پذیرند، بسیار کم است، گفت: اراده ناجا و دستگاه قضایی این است که به این قشر اجازه عرض اندام نمی‌دهیم.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ 14 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، سردار حسین عبدی در نشست خبری آغاز هفته ناجا، با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی بر اساس تقویم از 13 مهر آغاز می‌شود، اظهار داشت: به دلیل مناسبت های محرم و صفر، هیئت رئیسه ناجا تصمیم گرفتند تا برنامه های هفته ناجا از ابتدای ربیع الاول آغاز شود تا برنامه ها از نشاط خاصی برخوردار باشند و از 27 مهر ماه برنامه های هفته ناجا آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه ها و همایش ها بر بستر فضای مجازی و رسانه ها برگزار می شود، افزود: شعار هفته نیروی انتظامی امسال، «با هم برای امنیت و سلامت» تعیین شده است چراکه امنیت و سلامت در مبانی اعتقادی ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا زمانی که از دست نرفته باشد، قدر آن نعمت ها را نخواهیم دانست.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی یکی از اهداف هفته ناجا را بسط و گسترش گفتمان امنیت و سلامت در جامعه دانست و گفت: ترویج و تقویت احساس امنیت عمومی در مردم مورد تاکید است که پیشگیری اجتماعی از دیگر رویکردهای جدی ناجا است.

سردار عبدی، با تاکید بر اینکه اگر امنیت نباشد، فرهنگ، اقتصاد و... آسیب می بیند، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان پاسدار امنیت و آرامش مردم، بیش از هر سازمانی نیازمند همراهی افکار عمومی است چراکه 24 ساعته در ارتباط و مراوده با مردم هستیم.

وی مرزهای استان را یکی از امن ترین مرزهای کشور عنوان کرد و ابراز داشت: مرزبانان ما با اقتدار از کیان جمهوری اسلامی حفاظت می کنند، از ششم مهر ماه شاهد درگیری در آن سوی مرزها هستیم اما مرزبانان ما از مرزهای ما حفاظن و پاسداری می کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش اصابت موشکی از جنگ قره باغ به اراضی یکی از روستاهای شهرستان هریس، گفت: گزارش اولیه سقوط پهباد بود ولی اصابت موشک مورد تایید قرار گرفت که اقدامات قانونی توسط نیروهای مسلح پیگیری می شود. این اصابت موشک خسارات جانی نداشت و خسارات مالی هم در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه ناجا شهدای گرانقدری را در حوزه های مختلف تقدیم کرده است که آخرین شهید ما شهید محمد سفیدی نسب در 23 شهریور امسال بود، گفت: دکتر ابوالفضل محمدعلیزاده هم به عنوان پزشک جراح مغز و اعصاب در خط مقدم سلامت و مبارزه با کرونا به شهادت رسید که از همکاران ناجا بودند.

سردار عبدی، با تاکید بر اینکه برای پیشگیری، معتقد به مشارکت جامعه و پیشگیری اجتماعی هستیم، ابراز داشت: پیشگیری اجتماعی سهل الوصول و کم هزینه است و تمکین به قانون باید به رویه عمومی تبدیل شود. در مجموع شاهد یک استان امنی هستیم که این موفقیت هم در سایه مشارکت مردم است. در بین 31 استان کشور در زمینه امنیت اجتماعی رتبه 28 کشور را داریم که دو استان دیگر، چند صدم درصد امتیاز برتری داشته اند.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت در استان ما دو برابر میانگین کشوری است ولی سطح جرایم به نسبت جمعیت، بسیار پایین است، افزود: 49.6 درصد، تراکم جمعیت کل کشور است ولی تراک جمعیتی آذربایجان شرقی 80.4 درصد است که با توجه به این تراکم، نرخ وقوع جرایم خشن بازای هر یکصدهزار نفر 8 درصد است ولی استان ما 0.1 درصد است. سرقت به عنف بازای هر یکصدهزار نفر در استان ما 1.8 درصد است که به نسبت کشور یک دوازدهم هستیم.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تمام آیتم های جرایم فاصله معناداری با کشور داریم، خاطر نشان کرد: قتل سازمان یافته در استان نداریم و قتل ها به صورت موردی بوده است، آدم ربایی و سرقت باندی در شش ماه نداشته ایم و وقوع جرایم خشن هم در استان ما یک هشتم میانگین کشوری است و شیوع زیادی ندارد.

وی پایین بودن سطح جرایم را به دلیل همکاری مردم دانست و گفت: مشارکت مورد انتظار در بین مردم جاری است که فرهنگ و رفتار مردم اجازه رشد مجرمان خشن را نمی دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار