معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین سلامت مردم، اصلی‌ترین اولویت ماست گفت: با هر فردی که سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد باید برخورد شود.
کد خبر: ۹۰۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 15 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو امروز در جلسه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: متاسفانه تا به امروز هیچ درمانی برای بیماری کووید 19 کشف نشده و رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی، تنها راهکار برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تامین سلامت مردم، اصلی‌ترین دغدغه ما در شرایط فعلی است و با هر شخصی که امنیت جانی مردم و جامعه را به خاطر اندازد برابر با ضوابط و مقررات برخورد می‌کنیم.

راستگو با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در ادارات استان نزدیک به 80 درصد است ادامه داد: این آمار، قابل قبول نیست و باید 100 درصد افراد شاغل در ادارات، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اهتمام جدی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا نیز هرگونه ارائه خدمات به مراجعه کنندگان فاقد ماسک در ادارات ممنوع است و هر یک از مسئولان ادارات بر خلاف این مصوبه عمل کنند در برابر قانون پاسخگو خواهد بود.

راستگو نسبت به کاهش حساسیت مردم استان نسبت به بیماری کرونا و کاهش نسبی رعایت پروتکل های بهداشتی انتقاد کرد و ادامه داد: از صدا و سیما و رسانه‌های استانی انتظار داریم فعالیت‌های آگاهسازی و پیشگیرانه خود با محوریت بیماری کووید 19 را افزایش دهند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود خواستار انتشار وضعیت بیماران بستری و مبتلا به کرونا در صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان شد و عنوان کرد: ملاحظات مربوط به جلوگیری از انتشار چهره بیماران نیز باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی تبریز نیز در این جلسه به بیان گزارش عملکرد میدانی خود از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان و تعدادی از اصناف پرخطر پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار