نماینده اصلاح طلب مجلس از تهیه طرح استیضاح حسن روحانی رئیس جمهور با ۶۰ امضاء در مجلس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 19 October 2020

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار الف با بیان اینکه طرح استیضاح و عدم کفایت سیاسی حسن روحانی رئیس جمهور دیروز یکشنبه در مجلس به جریان افتاد، گفت: استقبال نمایندگان از استیضاح روحانی خوب بوده بطوریکه در همان ساعت اولیه تهیه طرح، 60 نماینده آنرا امضاء کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجلس 286 نماینده دارد، افزود: برای استیضاح روحانی حداقل به امضای یک چهارم نمایندگان یعنی 72 نماینده نیاز است که پیش بینی می شود، تعداد نمایندگان امضا کننده به بیش از این برسد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: طرح مذکور به امضای همه طیف های سیاسی نمایندگان مجلس رسیده و علاوه بر نمایندگان فراکسیون انقلاب اسلامی، تعدادی از نمایندگان مستقل و اصلاح طلب هم آنرا امضا کردند.

محمودزاده اضافه کرد: جمع آوری امضاء از نمایندگان برای این طرح ادامه دارد و پس از تکمیل امضاها، تحویل هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

وی با اشاره به محورهای استیضاح رئیس جمهور و با بیان اینکه این استیضاح 20 محور دارد، گفت: سستی و ناتوانی در اداره قوه مجریه، سوء مدیریت در بازار ارزی کشور و عدم کنترل قیمت ها، عدم موفقیت در برخورد با مقوله بیکاری، عدم کنترل قاچاق، قانونگریزی، اجرا نکردن اصول بیست و چهارگانه اقتصاد مقاومتی، عدم موفقیت در دیپلماسی داخلی و خارجی و برجام، نداشتن صداقت و امانت داری، عدم رعایت شایسته سالاری انتخاب مدیران، ایجاد دلهره ناامنی اقتصادی و سوء مدیریت در بازار بورس از جمله محورهای این استیضاح است.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به سیستمی شدن امضاهای طرح در مجلس، دیگر مثل گذشته متن طرح با تهیه کاغذ نیست بلکه در سیستم اداری، نمایندگان موافقت و مخالفت خود را با یک طرح اعلام می کنند که در آن تاریخ و ساعت موافقت نمایندگان مشخص است.

 محمودزاده سپس اسامی نمایندگان موافق این طرح را در اختیار خبرنگار الف قرار داد، که بدین شرح است؛

60
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار