استاندار آذربایجان شرقی بر اجرای قاطع و جدی مصوبات ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد و گفت: باید از فعالیت‌های غیرمجاز جلوگیری و با تخلفات در این حوزه برخورد شود.
کد خبر: ۹۱۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 20 October 2020

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در بیست و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی و ایثارگرانه کادرهای پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی استان، اظهار کرد: بحران کرونا امروز تمام دنیا را با خود درگیر کرده و هنر ما این است که با کمترین عارضه از این شرایط دشوار عبور کنیم.


وی با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در استان، گفت: متأسفانه در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۲۲ نفر از بیماران کرونا در استان جان خود را از دست می‌دهند که مایه تأسف و تأثر است.

وی با تأکید بر این‌که دغدغه تمام مسئولان، به حداقل رساندن خسارت‌ها است، افزود: تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال بیماری، افزایش مراقبت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: امروز با همه تلاش‌ها، میزان استفاده از ماسک در استان به ۶۲ درصد رسیده و باید این مراقبت‌ها افزایش یابد.

وی بر تشدید نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی تأکید کرد و گفت: محدودیت‌هایی که قبلاً توسط این ستاد تصویب شده باید با قاطعیت اجرا و با تخلفات برخورد شود.

وی تأکید کرد: اگر قبلاً تصویب شده است که رستوران‌ها و باشگاه‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند این موضوع باید رعایت شود و در صورت تخلف باید به شکل قانونی با آنها برخورد شود.

استاندار آذربایجان شرقی هم‌چنین کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا را مکلف کرد تا موضوع تشکیل گروه‌های ویژه نظارت به صورت مستقر در اماکن عمومی را بررسی و نحوه فعالیت اصناف مختلف را به صورت تخصصی ارزیابی کند.

وی بر ایجاد ظرفیت‌های جدید درمانی برای پذیرش بیماران کرونا در استان تأکید کرد و گفت: با دستور مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح استان نیز آماده‌اند تا در صورت لزوم ظرفیت درمانی خود را در اختیار بخش بهداشت و درمان قرار دهند.

وی، اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ همزیستی با کرونا توسط رسانه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد را نیز بسیار مهم دانست و تقویت این فعالیت‌ها را خواستار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را مرجع تشخیص محدودیت‌های جدید کرونایی دانست و گفت: مسائل مربوط به فعالیت بخش‌های مختلف جامعه به صورت تخصصی در جلسات کمیته نظارت با دبیری دانشگاه علوم پزشکی تبریز بررسی می‌شود.

علیار راستگو هم‌چنین با بیان این‌که فرمانداران موظف به تشکیل ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و مکلف کردن همه بخش‌ها به رعایت مصوبات ستادهای استانی و ملی هستند، افزود: ایجاد محدودیت در همه بخش‌های جامعه عملاً امکان‌پذیر نیست، اما گزارش دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد که ازدحام جمعیت مهم‌ترین عامل شیوع کرونا است و بنابراین تا جایی که امکان دارد باید از تشکیل اجتماعات و ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: در حال حاضر بیشترین میزان ابتلا و فوتی را در استان داریم و به طور متوسط روزانه شاهد جان باختن ۲۲ نفر از بیماران کرونا در استان هستیم.

محمدحسین صومی با بیان این‌که به طور میانگین نتیجه ۵۰ درصد از تست‌های کرونا در استان مثبت است، افزود: شهرستان‌های اهر، مراغه، تبریز، بناب و چاراویماق بیشترین میزان مبتلایان شناسایی‌شده نسبت به جمعیت خود را دارند.

وی، میزان استفاده از ماسک را در استان ۶۲ درصد اعلام کرد و گفت: عادی‌انگاری وضعیت در جامعه باید از بین برود و از هر نوع ازدحام و شکل‌گیری تجمعات جلوگیری شود.

اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص ایجاد محدودیت در فعالیت بخش‌های مختلف، نحوه فعالیت مراکز آموزشی، روند نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایجاد ظرفیت‌های جدید درمانی بیان کردند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه تمدید آموزش غیرحضوری در مدارس استان تا پایان آبان، آموزش غیرحضوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و ثبت‌نام مجازی دانشجویان تازه‌وارد و تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی به تصویب رسید.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار