رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه به‌طور میانگین نتیجه 50 درصد از تست‌های کرونا در استان مثبت است، گفت: شهرستان‌های اهر، مراغه، تبریز، بناب و چاراویماق بیشترین میزان مبتلایان شناسایی‌شده نسبت به جمعیت خود را دارند.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ 20 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین صومی امروز در در بیست و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، هم با تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین میزان ابتلا و فوتی را در استان داریم و به‌طور متوسط روزانه شاهد جان باختن 22 نفر از بیماران کرونا در استان هستیم.


محمدحسین صومی با بیان اینکه به‌طور میانگین نتیجه 50 درصد از تست‌های کرونا در استان مثبت است، افزود: شهرستان‌های اهر، مراغه، تبریز، بناب و چاراویماق بیشترین میزان مبتلایان شناسایی‌شده نسبت به جمعیت خود را دارند.

وی، میزان استفاده از ماسک را در استان 62 درصد اعلام کرد و گفت: عادی‌انگاری وضعیت در جامعه باید از بین برود و از هر نوع ازدحام و شکل‌گیری تجمعات جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را مرجع تشخیص محدودیت‌های جدید کرونایی دانست و خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به فعالیت بخش‌های مختلف جامعه به صورت تخصصی در جلسات کمیته نظارت با دبیری دانشگاه علوم پزشکی تبریز بررسی می‌شود.

علیار راستگو همچنین با بیان اینکه فرمانداران موظف به تشکیل ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و مکلف کردن همه بخش‌ها به رعایت مصوبات ستادهای استانی و ملی هستند، یاد آور شد: ایجاد محدودیت در همه بخش‌های جامعه عملاً امکان‌پذیر نیست اما گزارش دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد که ازدحام جمعیت مهم‌ترین عامل شیوع کرونا است و بنابراین تا جایی که امکان دارد، باید از تشکیل اجتماعات و ازدحام جمعیت جلوگیری شود

اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص ایجاد محدودیت در فعالیت بخش‌های مختلف، نحوه فعالیت مراکز آموزشی، روند نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایجاد ظرفیت‌های جدید درمانی بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار